vorden helios 2

Vorden 23 augustus 2016 – Vorden 1 heeft vanavond in een aantrekkelijke wedstrijd met een enorm hoog tempo met 0-2 verloren van DZC’68. Beide doelpunten vielen in het eerste kwartier van de wedstrijd toen respectievelijk Robin Verstege als keeper en Stefan Eggink als voorstopper in de opbouw de bal knullig verloren aan de doorjagende spits. In beide gevallen werden deze buitenkansjes koelbloedig afgemaakt en gaven de doetinchemers, die afgelopen seizoen op de laatste speeldag promotie naar de zaterdag 1e klas misliepen, een riante voorsprong. Vorden 1 kreeg in het restant van de wedstrijd voldoende mogelijkheden om te scoren, maar zelfs de ‘anschlusstreffer’ was de geel-zwarten niet gegund, waardoor 0-2 ook de eindstand werd.

Vorden 1 begon direct weer fel aan de wedstrijd en pakte de strijdwijze van afgelopen zondag tegen Helios op. Veel druk vooruit, constant in beweging zijn van de voorhoede en op de juiste momenten diepte zoeken vanaf het middenveld. Achterin stond het wederom als een huis en vooral rechtsback Bart Stokman speelde een prima wedstrijd. DZC’68 staat bekend als een voetballende ploeg en dat zag je ook terug aan de intentie van dit elftal, want beide backs stonden ‘hoog’ langs de lijn en via de combinaties op het middenveld werd uiteindelijk vaak de goed aanspeelbare spits gezocht. Toch viel de uitvoering van het vlaggenschip van de 1400 leden tellende vereniging een beetje tegen en zij kwamen dan ook niet echt lekker in de wedstrijd. Toch stond er na 20 minuten wel 0-2 op het scorebord, want in de 14e minuut was het keeper Robin Verstege die zich verslikte en een terugspeelbal toch aan nam terwijl de spits in kwam lopen om af te jagen. De inzet van Robin werd geblokt, de bal stuiterde van zich af en de slimme aanvaller legde daarna de bal keurig breed en vanaf 7 meter werd de 0-1 binnen getikt. Nog geen 5 minuten later werd Stefan Eggink aangespeeld en verwerkte hij de bal niet juist en op de 16-meterlijn ontfutselde de afjagende spits de bal. Wederom werd de bal goed breed gelegd en ook nu wist DZC’68 het net te vinden. In het restant van de 1e helft speelde Vorden 1 wel iets dwingender, had het meer balbezit en probeerde het toch nog de ruststand iets dragelijker te maken. Dit lukte niet en in de 2e helft drong daarna Vorden nog meer aan.

Er ontspon zich een aantrekkelijke wedstrijd met een hoog tempo en een enorme drive van de vordense spelers. Er werd constant druk gezet vooruit en DZC’68 werd verplicht om snel te handelen en ondanks dat dit het handelsmerk is van deze zaterdag 2e klasser, lukte het vanavond in de 2e helft niet om de bal drie á vier stations in bezit te houden. Vorden drong flink aan en vooral via de rechterkant werd het keer op keer gevaarlijk. Fraaie voorzetten van Ate Barendsen en Bart Stokman werden net over en net voorlangs gekopt door Mike van Lingen, een prachtige actie van Ate Barendsen na een pass van Sam Abbink werd net gekeerd door de keeper van DZC’68 en uit de vele corners en vrije trappen ontstonden kansrijke scrimmages die maar niet tot een doelpunte leidde.

Uiteindelijk bleef het 0-2 en won DZC’68 na FC Zutphen ook haar bekerwedstrijd tegen Vorden. Het was een zure nederlaag voor de equipe van Michel Feukkink omdat er twee doelpunten letterlijk werden weg gegeven, maar het veldspel, de drive en het goede spel van de voorhoede, ondanks de afwezigheid van Siebren Bijenhof, Gijs van der veen, Daan Horstman en de gestopte Rick Schroër, was zeer positief te noemen en biedt absoluut kansen voor een goede seizoensopening.