frank hiddink obw

Vorden 16 mei 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag het 1e seizoen in de 2e klasse I afgesloten met een 0-1 verlies tegen OBW. Vorden eindigt zodoende op 35 punten uit 26 wedstrijden en heeft in totaal 7x gewonnen en 14x gelijk gespeeld met een doelsaldo van 25 voor en 21 tegen. Tegenstander OBW kon na dit resultaat een feestje vieren, want door het verlies van SDOUC en Grol kon OBW een paar plaatsen stijgen nadat het dus 3 punten had veroverd op Vorden. Zodoende speelde het zich veilig en kunnen de eerder genoemde ploegen uit Ulft en Groenlo zich opmaken voor de degradatiestrijd via de nacompetitie.

De eerste 20 minuten waren volledig voor Vorden. Een fel, snel en agressief maar vooral ook goed spelend Vorden drukte OBW helemaal naar achteren en constant kwam er weer een nieuwe aanvalsgolf op de blauw-witten gerold. In deze openingsfase had Vorden maar liefst drie zeer goede kansen om de score op een op dat moment verdiende 1-0 te zetten. Allereerst kreeg Frank Hiddink de bal vanaf 20 meter prima mee, na een dubbele één-twee die niet geheel zonder geluk werd uitgevoerd, en kon hij alleen op de lange doelman van OBW afstormen. Hij werd teveel naar de buitenkant gedwongen en met het lichaam schuin naar het doel toe, moest Frank volledig uit de draai in de lange hoek schieten en het schot ging daarom ook voorlangs. Nog geen 5 minuten later was het Bart Stokman die prachtig aan de rechterkant op kwam en met een goede trekbal Daan Horstman bediende, maar zijn inzet werd gepareerd door de keeper. Ook Bas Abbink kreeg nog een goede kans toen na een voorzet de bal pardoes voor zijn voeten viel en hij met met zijn lichaam teveel achterover hing en zodoende zijn inzet over het doel zag verdwijnen. Vorden viel constant aan en wilde persé een vroege treffer om zodoende een basis te leggen voor een flinke score waardoor FC Winterswijk bij verlies nog van de 3e periode afgehouden kon worden. OBW wist niet goed wat men hier mee moest, want volop mee gaan in dit tempo zou teveel risico achterin betekenen, maar rustig op je af laten komen was er ook niet bij …. Toch scoorde na 25 minuten Dimitri Vrehe de tot dan toe enigste kans voor OBW en bracht zodoende de blauw-witten zeer onverwachts op voorsprong. Nog geen 5 minuten later had de wedstrijd al beslist kunnen zijn toen de nieuwe ‘ausputzer’ Sam Abbink een  een doorgebroken speler neer haalde en zodoende een penalty veroorzaakte. Robin Verstege hield de zwak ingeschoten penalty echter keurig tegen en zo bleef het bij 0-1. In de laatste 10 minuten kreeg Frank Hiddink nog één keer een 100% kans om de stand gelijk te trekken. Hij nam de heerlijk stuiterende bal die precies goed voor zijn voeten viel, in één keer op de slof vanaf 8 meter, maar zijn inzet ging ruim een meter naast.

In de rust, waar door vriend en vijand werd geconcludeerd dat een stand van bijvoorbeeld 3-2 of 3-3 meer op zijn plaats was geweest dan de dan toe geldende 0-1, kwamen de tussenstanden door en met FC Winterswijk op voorsprong en Grol op voorsprong was het voor beide ploegen niet echt het gunstigste scenario.

In de 2e helft bleef de ‘sturm und drang’ van Vorden uit. Het spel werd langzamer, slordiger en ondanks dat de ploeg van trainer Michel Feukkink echt wel graag wilde, kwam het er niet helemaal meer uit bij de geel-zwarten. Men kon elkaar niet meer zo makkelijk vinden en het bleek ook niet meer mogelijk om goede kansen af te dwingen. Natuurlijk bleef men van achteruit proberen om de zijkanten te bedienen en stond de invaller voor de geblesseerde Bas Kortstee, Sam Abbink, constant aan de basis van weer een nieuwe aanvalsopzet en vulde hij dit uitstekend in door zijn prachtige traptechniek, toch lukte het niet om echt in het vertrouwde ritme te komen. Rik Schröer kwam er in voor Koen Oosterhuis, Niels Siemerink voor Gijs van der Veen en in de laatste 10 minuten Mike van Lingen nog voor Sam Abbink en ondanks dat Rik bijvoorbeeld goed speelde, werden er geen opgelegde kansen meer gecreëerd. OBW begon steeds meer in een goede afloop te geloven en gokte tevens op de snelheid en de ruimte voorin. Een kleine 10 minuten voor tijd leek de strijd beslist te worden, toen wederom Dimtri Vrehe met een solo alleen op keeper Verstege af kwam, maar deze verkleinde goed het doel en de inzet van Vrehe ging huizenhoog over.

OBW hield stand en ondanks een periode van ‘1 op 1’ en nog een goed schot uit de draai van Stefan Eggink, bleef de stand toch 0-1 en kon na het laatste fluitsignaal beide ploegen de gang naar de kleedkamers zoeken. OBW deed dit met een grote grijns op de gezichten, want zij hadden zich via deze uitslag veilig gespeeld. Vorden kon natuurlijk tevreden zijn met dit seizoen en was dit ook, alleen had zij graag deze competitie afgesloten met wederom een thuisoverwinning. Maar daarvoor dien je wel te scoren en dat was vanmiddag het hele euvel. Met drie opgelegde kansen in de eerste 25 minuten had het zichzelf op een voorsprong moeten zetten en zodoende de druk op de ketel bij FC Winterswijk kunnen houden. Dit bleef uit, zoals het gehele seizoen het scoren moeizaam bleek te verlopen met slechts 25(!) treffers, en dat was dan ook de verklaring in een notendop van de 5e (!) nederlaag van dit seizoen.

frank hiddink obw