oldenhave Vorden 22 februari 2015 – In de eerste competitiewedstrijd in het kalenderjaar 2015 heeft Vorden 1 haar tweede nederlaag van het seizoen geleden. In de uitwedstrijd tegen Bon. Boys werd met 4-0 verloren na een 1-0 ruststand.   Voor aanvang van de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de zaterdagmorgen op 76-jarige leeftijd overleden lid van verdienste, Ab Velhorst (sr). Trainer Michel Feukkink moest deze week nogal puzzelen, maar aangezien hij dit seizoen de beschikking heeft van een trainingsgroep van maar liefst 18 personen heeft hij genoeg keuzes. De afwezigheid van Daan Horstman, Roy Böhmer, Gijs van der Veen, Stijn Wentink en Niek Nijenhuis uit de eerste groep van 18 zorgde er echter dat er 13 personen over bleven. Toen vlak voor de wedstrijd aan het einde van de warming-up ook nog eens linksback Sam Abbink af moest vallen bleven er nog 12 over aangevuld met Ate Barendsen uit de A1 en Michael Vet. Vlak na het begin van de wedstrijd kwam daar nog Bas Boers bij die s’morgens met het 2e elftal nog keurig 3-3 had gespeeld bij AJC in Losser. De technische staf besloot om in de achterhoede Wiebe de Jong, die in eerste instantie als vervanger van Roy Böhmer op het middenveld zou spelen, op links te plaatsen, Koen Oosterhuis van de voorhoede naar het middenveld te brengen en uiteindelijk Ate Barendsen, die op zaterdag nog drie keer had gescoord in de met 3-1 gewonnen wedstrijd van A1 tegen DZSV in de voorhoede op te stellen. Vorden 1 begon redelijk aan de wedstrijd en zette met een aantal slimme ballen in de hoek de voorhoedespelers Frank Hiddink, Niels Siemerik en Ate Barendsen aan het werk. Vooral Ate Barendsen begon sterk en liet met een aantal indraai acties en slimme lichaamsbewegingen zien dat deze talentvolle a-junior volgend seizoen een ware aanwinst is voor de selectie. Waar het elftal van trainer Michel Feukkink vaak in de lucht de meerdere is ten opzichte van de tegenstander, daar verloren Erik Oldenhave, Koen Oosterhuis en vooral Niels Siemerink nu veel luchtduels op het middenveld. Mede door dit gegeven verloor Vorden 1 langzaam maar zeker de slag op het middenveld en in de 8e minuut liet men een lange bal ten onrechte weer eens stuiteren en de daarop volgende stuiterbal ging over Wiebe de Jong heen en hij moest ten koste van een overtreding de situatie redden. Met een gele kaart en een penalty tegen was de straf erg groot, maar doordat keeper Verstege de inzet keerde bleef het 0-0. Vorden bleef de slag verliezen op het middenveld en vandaar dat Bon. Boys een licht overwicht had. Vorden 1 slaagde er niet in om zelf echte grote kansen af te dwinten en dan is het zaak om als elftal in ieder de schade beperkt te houden. Dit leek tot aan de pauze goed te gaan, maar in de 38e minuut was het met een prachtige individuele actie uiteindelijk toch Bon Boys dat op 1-0 voorsprong kwam. Direct na de rust zette Vorden 1 nog een keer extra aan. Er werd nog meer energie en inzet getoond dan in de 1e helft en heel even leek de wedstrijd te kantelen, maar in de 56e minuut was het Bon Boys die weer eens door de achterhoede glipte en met een prachte solo keeper Verstege passeerde. Tussen deze 2-0 en het volgende doelpunt van Bon Boys in de 65e minuut had v.v. Vorden haar beste periode. Bart Stokman (net over), een afgekeurd doelpunt van Koen Oosterhuis en een prachtige solo met dito schot van Bas Kortstee creëerden  de beste drie mogelijkheden van Vorden maar aangezien in een geweldige counter met een excellerende rechtsbuiten van Bon. Boys de stand op 3-0 werd gezet, was de wedstrijd gebeurd. Bon. Boys speelde met veel zelfvertrouwen en fair en had een uitstraling om er wellicht wel 5-0, 6-0 of 7-0 van te maken. Bon. Boys kon echter met de vele ruimte nog maar 1 x toe slaan en scoorde keurig met een vierde treffer en bracht de stand de eindstand op 4-0. Vorden leed een verdiende nederlaag tegen een jonge, enthousiaste, snelle en fanatieke groep die vooruit wordt geschreeuwd door trainer Gerard Bos. Vorden 1 moet deze dagen de wonden likken en gewoon met voldoende zelfvertrouwen richting aanstaande zondag werken. Ondanks de vele afwezigen werd er gewoon een representatief elftal op de been gebracht, maar aangezien er drie á vier spelers een slechte dag hadden en onder de ondergrens kwamen is de nederlaag goed te verklaren.