Vorden, 27 augustus 2017 – Vorden 1 heeft vanmiddag de finale van het DCS-toernooi met 4-1 verloren van de gastheer uitkomend in de 3e klas. De ruststand was met 1-1 nog gelijk, maar in de 2e helft liep DCS eenvoudig uit naar een terechte 4-1 overwinning. Afgelopen donderdag mochten in de halve finale tegen Westervoort Sven Mulder en Bas Esselink vanuit de JO19-1 mee doen en vanmiddag kreeg naast deze twee 19-jarigen ook Ties Wentink als 1e jaar senior de kans om zich in de kijker te spelen. Vorden 1 behaalde dus de 2e plaats van het DCS-toernooi en zal deze week na twee trainingen op zaterdagavond 2 september voor het eerst thuis spelen en wel tegen RKZVC in de 1e ronde van de beker.

Vorden 1 begon vanmiddag in de volgende opstelling, nadat in vergelijking met afgelopen donderdag Stefan Eggink, Koen Oosterhuis, Siebren Bijenhof niet aanwezig waren en ook ditmaal Roy Böhmer niet bij de wedstrijdselectie zat: Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Kortstee, Bas Abbink, Sam Abbink ,Wiebe de Jong, Ties Wentink, Gijs van der Veen, Tom klein Kranenberg, Frank Hiddink, Daan Horstman. Vorden begon voortvarend en het was 3 minuten al Tom klein Kranenberg die de 0-1 aantekende. In de volgende 20 minuten kreeg Frank Hiddink twee keer een hele goede kans op de 2-0, maar door een prima redding van de keeper en een kopbal voorlangs bleef het bij 1-0. In de allerlaatste minuut voor rust werd een te zachte terugspeelbal eenvoudig afgemaakt door DCS en daardoor gingen beide ploegen met een 1-1 ruststand de kleedkamers in.

In de tweede helft kwamen Bas Esselink, Sven Mulder, Jeff Böhmer in het veld voor respectievelijk Sam Abbink, Wiebe de Jong en Gijs van der Veen. DCS gaf in de 2e helft nog even extra gas en wilde perse het eigen toernooi winnend afsluiten en na de 2-1 kwam Vorden niet meer in de gelegenheid om aanspraak te maken op de winst. Wel bleef het een mooie open wedstrijd waarbij uiteindelijk DCS verdient met 4-1 de finale op haar naam schreef. Voor trainer Michel Feukkink was het toernooi van DCS met de wedstrijden tegen Westervoort en de 3e klasser uit Zevenaar zelf prima oefenwedstrijden om in totaal 19 spelers aan het werk te zien. In de komende week wordt er twee keer getraind op dinsdag- en donderdagavond en zal er komende zaterdagavond om 19.00 uur thuis gespeeld worden tegen RKZVC voor de poulefase van de beker.