Vorden, 11 september 2017 – Vorden 1 heeft gisterenmiddag in Haaksbergen met 2-0 verloren van een oude bekende en tevens kampioen van de 3e klasse c van vorig seizoen Bon Boys. De club uit de wijk Veldmaat heeft altijd in de schaduw gestaan van de topamateurclub HSC’21, maar sinds een aantal jaren is Bon. Boys in ieder geval met het aantal leden (1100) de oud amateurkampioen van Nederland (1999) en huidige 3e divisionist HSC’21 (900) al voorbij. Maar ook qua prestatie komen de groen-roden stapje voor stapje dichterbij, want na het kampioenschap in 2014 in de 4e klas en het kampioenschap in 2017 in de 3e klas komt Bon. Boys dit seizoen voor het eerst in haar historie uit in de 2e klas. Gisterenmiddag plaatste Bon Boys zich reeds voor de 2e ronde van de KNVB-beker Oost, want na de 1-3 winst tegen FC Zutphen won het dus ook met 2-0 van Vorden en staat het met 6 uit 2 bovenaan in de poule.

Vorden 1 trad in aan de volgende opstelling : Verstege, Stokman, Eggink, Kortstee, Abbink (B), Oosterhuis, Beernink, van der Veen, Horstman, Hiddink, klein Kranenberg. De rust werd bereikt met een 0-0 stand en de grootste kans om op voorsprong te komen was voor Vorden want 5 minuten voor het rustsignaal kreeg Tom klein Kranenberg een enorme kans om een lage voorzet bij de 2e paal van dichtbij binnen te tikken, maar hij mikte de bal net langs de verkeerde kant van de paal. In de tweede helft was het binnen een kwartier 2-0 voor Bon Boys en deze achterstand was teveel van het goede voor Vorden. Ondanks dat het veldspel gelijkwaardig bleef en er met wissels van Stijn Wentink, Sven Mulder en JO19-1 speler Luuk Smit nog fris bloed werd ingebracht kreeg Vorden geen mogelijkheden meer om de achterstand weg te werken. Een geflatteerde nederlaag, maar na het verdienstelijke gelijke spel (0-0) tegen RKZVC wel een resultaat waarmee Vorden voorlopig even in de wachtkamer zit in deze poule van de KNVB-beker. Komende dinsdagavond speelt het 1e haar laatste wedstrijd in en tegen FC Zutphen (za) en deze ploeg heeft afgelopen zaterdag met 4-0 verloren van RKZVC. De stand is dan ook als volgt in deze poule :

Bon Boys 2-6 (5-1)

RKZVC 2-4 (4-0)

Vorden 2-1 (0-2)

FC Zutphen (za) 2-0 (1-7)

Vorden zal dan ook in ieder geval moeten winnen van FC Zutphen, maar dan nog zit het in de wachtkamer en moet het hopen op een gunstige uitslag van RKZVC tegen Bon Boys aanstaand weekend. Want alleen bij winst van Bon Boys op RKZVC zal het dus eventueel op een (gedeelde) 2e plaats kunnen komen. In dat geval moet het ook nog een ruime score halen tegen FC Zutphen want het doelgemiddelde is 6 goals lager dan RKZVC.