minitackle vorden 1

Vorden, 29 november 2015 – Vorden 1 heeft vanmiddag in een rommelige en onrustige wedstrijd, waarin de stevige en harde wind grote invloed had op het vertoonde spel, een 1-1 gelijk spel uit het vuur weten te slepen. Na een 1-0 achterstand, die reeds in de 3e minuut werd opgelopen, kwam Vorden 1 toch nog op een 1-1 stand door een doelpunt van Stefan Eggink en in de laatste 20 minuten werd de weliswaar niet hoogstaande maar wel spannende wedstrijd een open strijd waarbij vooral de thuisploeg nog een uitgelezen kans kreeg voor de winnende treffer.

Vorden begon erg slordig aan de wedstrijd en het leek er ook op dat de periode in de warming-up niet voldoende was geweest om te wennen aan het kunstgras, want ballen stuiterden van de voet af, inspeelpasses waren onnauwkeurig, ballen bleven kleven onder de voet en zo ontstond een zeer slordige openingsfase van Vorden 1. Zo kwam al in de 3e minuut ook de 1-0 tot stand, want slordig balverlies op het middenveld tijdens de opbouw zorgde ervoor dat een perfecte counter werd afgerond door OBW. Met drie passes werd de middenvelder van OBW met het gezicht richting het doel aangespeeld en deze kon met de binnenkant voet zeer rustig de openingstreffer aantekenen. Vanaf dat moment nam Vorden het initiatief over en creërde het een licht overwicht, alhoewel OBW nog wel een paar keer via de actieve spits (nummer 10) en de erg overtuigend spelende linkermiddenvelder (nummer 11) goed door kwam. De eerste echte kans voor Vorden liet een goed half uur op zich wachten toen Vorden er aan de rechterkant goed door heen kwam . Rik Schröer had een goede actie op de achterlijn en hij trok de bal voor met rechts en deze werd door de inkomende Frank Hiddink heel knap met de hak ‘terug het veld in gebracht’, maar jammer genoeg schoot Daan Horstman van een meter of zes keihard tegen de paal. Nog geen 5 minuten later was er een corner van Vorden die door Daan Horstman goed werd ingebracht maar de inzet van Rik Schröer werd tenauwernood door OBW van de lijn gegleden. In de rebound kon Daan Horstman de bal vanaf rechts nogmaals inbrengen, maar de bal kwam hoog bij de 2e paal terecht waar zowel Koen Oosterhuis en Bas Abbink de net voorlangs scherende bal niet kon beroeren.

De ruststand was dus 1-0 en ondanks dat het spel zeker niet het niveau had van het eerste kwart van dit seizoen waren  er toch voldoende kansen geweest om de pauze met minstens een gelijke stand in te gaan.  Net als de eerste 5 minuten van de wedstrijd was nu ook de eerste 10 minuten van de tweede helft erg slordig, onrustig en rommelig. Vorden kwam daardoor niet in het gewenste ritme en alleen wanneer het erg sterk spelende aanspeelpunt Gijs van der Veen werd aangespeeld kwam er enige dreiging in de vordense aanval. Het leek een moeizame wedstrijd te worden voor Vorden, maar in de 70e minuut kwam alsnog de 1-1 op het scorebord, toen Stefan Eggink aan de linkerkant in balbezit kwam na een afgeslagen corner. Hij draaide uit naar zijn rechtervoet en bracht de bal met een scherpe draai voor het doel. Deze voorzet werd door niemand aangeraakt en stuiterde bij de 2e paal keurig binnen en de stand was weer gelijk. OBW wisselde op dat moment de twee van een blessure terugkomende topaanvallers en het werd direct alarmfase 1. Maar terwijl de beide aanvallers ervoor zorgden dat er veel dreiging ontstond bij de zevenaarse aanvallen, werd het aan de andere kant ook een open wedstrijd waarbij in de uitvallen Vorden gevaarlijk kon worden. Daan Horstman was de vordense aanvaller die een aantal keren dreigend werd weg gestuurd in zowel de linker- als rechterhoek. Maar de grootste kans was toch voor de thuisploeg toen de ingevallen rechterspits werd aangespeeld en Bas Abbink achter ziet liet. Alleen voor de keeper kwam deze handige speler vanaf 15 meter tot een vrije schotkans, maar gelukkig voor Vorden schoot hij deze vrije bal hoog over. Zodoende bleef de stand 1-1 en kon er in een fase van de competitie waarin het 1e elftal niet het sprankelende, aanvallende en oppurtunistische spel op de mat kan weten te leggen van het begin van het seizoen, toch weer een puntje worden bijgeschreven en verliest het in ieder geval niet.