Vorden, 25 augustus 2018 – Gisterenavond heeft de loting plaats gevonden voor de 1e ronde van de Achterhoek Cup 2018-2019. In de kantine van VIOD werd het lot van Vorden gekoppeld aan die van buurman en 3e klasser Sportclub Lochem. Vorden 1 speelt thuis op dinsdag 9 oktober en de winnaar van deze 1e wedstrijd speelt op dinsdag 13 november thuis tegen de winnaar van AZSV – Grol. De opzet van de Achterhoek Cup is dit jaar gewijzigd want in plaats van een poule in de 1e ronde is er nu direct sprake van knock-out en tevens is er een schifting gemaakt tussen de linkerkant van het schema, met alleen maar hoofd-, 1e en 2e klassers aangevuld met clubs in het linker rijtje van de 3e klas, en de rechterkant van het schema, met alleen maar 5e en 4e klassers aangevuld met clubs uit het rechter rijtje van de 3e klas.

Aan de linkerkant van het schema, waar Vorden dus ook bij in is ingedeeld, doen er 18 ploegen, waarbij er allereerst een voorronde plaats vindt met twee wedstrijden tussen vier ploegen. De 16 ploegen spelen op 9 oktober tegen elkaar en de 8 winnaars treffen elkaar in de 2e ronde op 13 november. De vier winnaars plaatsen zich dan voor de kwartfinale op 23 februari.

Aan de rechterkant van het schema doen er 26 ploegen mee en zij spelen dus een extra ronde op 18 september. Op 16 oktober spelen de 13 winnaars, waarbij er ééntje wordt vrijgeloot, tegen elkaar in de 2e ronde. Op 20 november spelen de laatste zeven tegen elkaar, waarbij er wederom een ploeg wordt vrijgeloot, waardoor uiteindelijk ook aan deze kant van het schema er vier ploegen zich plaatsen voor de kwartfinale in februari 2018.

De vier winnaars van het linkerrijtje en de vier overgebleven ploegen in het rechter rijtje worden door loting aan elkaar gekoppeld en spelen dus in februari de kwartfinale, op 9 april de halve finale en uiteindelijk op 22 juni de finale. De halve finales en de finales worden op het terrein van VIOD gespeeld.