vorden wint van zieuwent

Vorden 19 april 2015 – Vorden 1 heeft vanmiddag met 0-0 gelijk gespeeld tegen Varsseveld. Omdat RKZVC met 0-4 heeft gewonnen van Reünie kon het kampioenschap niet gevierd worden. De voorsprong van Vorden bedraagt nu 7 punten met nog 3 wedstrijden te gaan. Volgende week speelt Vorden uit tegen VVO in Velp en moet RKZVC op zaterdagavond thuis tegen Varsseveld. Het was wel een prachtig geel-zwart schouwspel, want met ruim 400 toeschouwers uit Vorden was vooral de penningmeester van Varsseveld de grote winnaar deze middag.

Het gelijke spel tegen Varsseveld was op zich een prima prestatie, want Varsseveld speelt ook nog om de 3e plaats en dus een plek in de nacompetitie. Enige smet op de wedstrijd was de blessure van Daan Horstman toe hij na zijn invalbeurt met een sleutelbeenbreuk uit viel.

De wedstrijd begon in het voordeel van Vorden 1, want het 1e kwartier liet het 1e elftal duidelijk zien dat zij vanmiddag direct een stempel wilde drukken op de wedstrijd. In deze fase waarin er voornamelijk op de helft van Varsseveld werd gespeeld kwam er één geweldige kans voor de geel-zwarten maar deze kwam min of meer bij toeval tot stand. Een voorzet van de linkerkant werd ingekopt door Stefan Eggink maar via de rug van een verdediger van Varsseveld kreeg de bal een hele rare carambole en kwam de bal hard op de paal terecht (zie foto). Terwijl de ruim 400 toeschouwers uit Vorden er eens goed voor gingen zitten ebde de druk van Vorden langzaamaan weg. Inmiddels was bekend geworden dat in Borculo de stand in 25 minuten tijd al 3-0 voor RKZVC was en dat hield in dat een kampioenschap in Varsseveld eigenlijk al onmogelijk was. In het verloop van de 1e helft kwam Varsseveld terug in de wedstrijd en kwam de wedstrijd min of meer in evenwicht. Ook Varsseveld kreeg een grote kans uit een voorzet, alleen werd de bal maar net bij de 2e paal in het zijnet gekopt.

In de 2e helft begon Vorden 1 wederom goed aan de wedstrijd en kwam er iets meer combinatievoetbal in het spel . Op het middenveld had Wiebe de Jong de plek van Eric Oldenhave ingenomen en samen met Roy en Rick zorgde Wiebe er voor dat Varsseveld werd terug gedrongen. Eindelijk waren er weer aanvalsopzetten te zien, die wij dit seizoen zo vaak hebben gezien bij het 1e elftal en zodoende kwam o.a. Bart Stokman ook weer een paar keer dreigend naar voren via de rechterkant. Vorden 1 kwam zodoende tot een paar voorzetten, waarbij jammer genoeg net niet de laatste pass precies genoeg was. In de laatste 20 minuten bracht Michel Feukkink Daan Horstman het veld in voor Gijs van der Veen en met zijn bekende dribbels bracht hij direct wat meer schwung in het spel. Het noodlot sloeg echter 5 minuten voor tijd toe voor deze frele aanvaller, want na een lichamelijk duel viel Daan zo ongelukkig dat hij zijn sleutelbeen brak. Terwijl Daan op de brancard van het veld werd gehaald, werd de wedstrijd uitgespeeld maar in de stand kwam geen wijziging.

Vorden 1 heeft door de winst van RKZVC nu nog steeds 7 punten voorsprong op RKZVC. Volgende week speelt Vorden 1 uit tegen VVO in Velp en wint het 1e elftal dan is de ploeg zeker kampioen.

Verdere informatie over de wedstrijd van zondag en hoe wij als supporters weer mee kunnen gaan, volgt deze week de nodige informatie.

Renze Kuitert heeft vandaag de plek ingenomen als fotograaf en de oud-secretaris heeft deze rol met verve vervuld. Ga naar de volgende link om de foto’s te bekijken

vorden - varsseveld 2

varsseveld - vorden 1