vorden zelos

Vorden 16 augustus 2015 – De selectie van Vorden heeft na de eerste zes trainingen dit weekend haar eerste wedstrijden op het programma staan. Het 1e speelde gisterenmiddag in Zelhem tegen Zelos 1 gelijk met 2-2 en vanochtend komt het 2e elftal uit voor de beker tegen HC’03 in Drempt. Uit de beschikbare groep geven de trainers Michel Feukkink en Udo Heij in totaal 30 spelers de gelegenheid om dit weekend de ‘eerste wedstrijdminuten’ te maken.

Het 1e elftal speelde gisteren aan het einde van de middag, waarbij in de 2e helft in de stromende regen werd gespeeld op een prima grasmat in Zelhem bij Zelos, een goede oefenwedstrijd. Tegen de zaterdag 3e klasser, dat afgelopen seizoen in de subtop eindigde en uiteindelijk met een 5e plaats net te kort kwam voor nacompetitievoetbal, werd uiteindelijk 2-2 gelijk gespeeld met een ruststand van 1-2.

Het 1e elftal begon in balbezit moeizaam aan de wedstrijd en leed met inspeelpasses veel balverlies en kwam daardoor direct onder druk te staan tegen een fris spelend Zelos. In deze openingsfase werd het ook 1-0 en zoals trainer Michel Feukkink naderhand analyseerde, had het in de eerste 20 minuten ook maar zo 2-0 kunnen staan. Vorden 1 kwam echter door deze moeizame fase heen en kreeg in de loop van de 1e helft wat meer grip op de wedstrijd. Mike van Lingen scoorde keurig de 1-1 en nog voor rust werd het zelfs 1-2 door een doelpunt van Roy Böhmer, waardoor de kersverse 2e klasser met een voorsprong de rust in ging.

In de achterhoede was er centraal een plek voor Siebren Bijenhof en ook spelers als Michiel Barink en Koen Vlogman kregen speeltijd in de achterhoede net als er voorin voor o.a. Mike van Lingen en Jeff Böhmer flink wat wedstrijdminuten waren weg gelegd . Daan Horstman, die het afgelopen seizoen de 2e helft van de competitie voor 90% heeft gemist door een knieblessure en -operatie en direct na zijn herstel in de wedstrijd tegen Varsseveld zijn sleutelbeen brak, maakte zijn eerste minuten nadat in de laatste weken tijdens de training al bleek dat hij weer aan kon sluiten bij de groep.

Daarmee was de belangrijkste doelstelling van trainer Michel Feukkink ook bewerktstelligd door 16 spelers, inclusief de keepers Robin Verstege en Daniel Wabeke de eerste wedstrijdminuten te geven. Hij schrok nog wel even toen aan het einde van de 2e helft Daan Horstman met een flinke overtreding geblesseerd het veld moest verlaten. Op dit moment is niet duidelijk wat de ernst van de blessure is, maar hopenlijk valt het mee en kan Roy Dommerholt met een intensieve behandeling hem weer goed aan laten sluiten bij de trainingsgroep.

Zelos maakte in de 2e helft uiteindelijk nog 2-2 en al met al waren de beide trainers tevreden over de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding op het seizoen 2015-2016.

Komende dinsdagavond speelt het 1e elftal haar eerste thuiswedstrijd voor de beker tegen 4e klasser Loil uit de gelijknamige gemeenschap bij Didam.

vorden zelos 2