Vorden, 19 augustus 2018 – Vorden 1 is inmiddels met de gehele selectie alweer ruim een week aan het trainen en komende donderdag, 23 augustus om 20.00 uur, speelt het haar eerste oefenwedstrijd van dit seizoen. Vorden 1 doet voor het tweede achtereenvolgende jaar mee aan het DCS-toernooi en zullen samen met DCS, OBW en DVV gaan strijden om de Ronny Joosten pokaal. Donderdagavond staat de wedstrijd tegen DVV op het programma en wordt er om 20.00 uur afgetrapt tegen de 4e klasser uit Duiven. Op vrijdagavond wordt de andere wedstrijd van de 1e ronde van dit toernooi gespeeld tussen DCS en OBW (de beide buurmannen uit Zevenaar) en op zondagmiddag spelen de verliezers van deze eerste twee wedstrijden om de 3e en 4e plaats en de beide winnaars spelen de finale.

DCS uit Zevenaar organiseert voor het 3e achtereenvolgende jaar dit toernooi en Vorden doet voor de 2e achtereenvolgende keer mee samen met 4e klasser DVV, 3e klasser OBW en 2e klasser DCS. De eerste tegenstander DVV is in de afgelopen vijf seizoenen drie keer gedegradeerd van de 1e klas terug naar de 4e klas. Afgelopen seizoen behaalde de ploeg van trainer Ron Olyslager een vierde plaats in 4D en miste op een haar na de nacompetitie.

Op de website van DCS staat het volgende vermeld over dit toernooi:

DCS toernooi 2018

Het DCS toernooi 2018 wordt dit jaar gespeeld op donderdagavond 23 aug, vrijdagavond 24 aug en zondagmiddag 26 augustus. Dit toernooi van ons eerste elftal is onderdeel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de 2e klasse. Een mooi en sterk deelnemersveld bestaat uit de verenigingen zijn DVV, Vorden, OBW en DCS. Dit jaar wordt er voor de vijfde keer gestreden om de Ronny Joosten Bokaal.

De Ronny Joosten bokaal staat symbool voor; behulpzaamheid en vriendelijkheid en zal uitgereikt worden aan de winnaar van het toernooi. We hopen dat de deelnemers aan het toernooi op een sportieve manier de beuk er in zullen gooien. En voor na afloop, zoals Ronny zou zeggen: “geen halve dagen jongens”.

Door loting is het volgende wedstrijdprogramma bepaald;
Donderdag 23 aug aanvang 20.00 uur vv Vorden – vv DVV olv scheidsrechter A. Plant
Vrijdag 24 aug aanvang 20.00 uur sv DCS – sv OBW olv scheidsrechter B. Meijer
Zondag 26 aug aanvang 12.30 uur verliezers 23/24 aug olv scheidsrechter H. Michgelbrink
Zondag 26 aug aanvang 15.00 uur winnaars 23/24 olv scheidsrechter H. Reintjes

Tot ziens op Sportpark Hengelder.

De toernooicommissie,
Bertus Gibcus en Wim Jansen