Vorden, 27 mei 2018 – Tijdens de laatste speelronde van de 2e klas I was vanmiddag Vorden tegen SDOUC de enige ontmoeting waar geen belangen meer aanwezig waren. Bij alle andere 6 ontmoetingen stond degradatie, kampioenschap of periodekampioenschappen op het spel waarbij uiteindelijk na krankzinnige uitslagen de kampioen Leones met 47 (!) punten kampioen is geworden en Germania ondanks de winst van 0-2 op Union met 28 punten toch is gedegradeerd. Vorden won met 2-1 van SDOUC en is nu met 35 punten op de 7e plaats geëindigd.

Tijdens de eerste de beste aanval van Vorden werd het direct al 1-0 door een uitstekend geplaatst schot van Ate Barendsen. De bal werd twee keer breed gelegd en uiteindelijk van ongeveer 15 meter schuin in het 16 meter gebied diagonaal binnen geschoten door Ate waarbij vooral de beheersing opviel want door juist niet keihard uit te halen raakte hij de bal perfect en verdween de bal achter de kansloze sluitpost van SDOUC. Vorden liet zien dat het deze competitie goed wilde afsluiten en voetbalde ook nog eens richting de kantine waar de lagere elftallen op het zonnige terras met veel sfeer en aanmoediging het 1e elftal ondersteunde. Na ongeveer een kwartier ebde de aanvalsgolven een beetje weg en werd er t/m de rust niet meer op dezelfde wijze aangevallen. Het spel werd slordig, onrustig en ging ook nog eens gepaard met veel overtredingen, blessurebehandelingen en hinderlijke onderbrekingen. Er kwam zodoende ook geen tempo in het spel en van beide kanten kwam er dan ook geen grote kansen meer.

In de 2e helft leek het dezelfde wijze op te gaan als in het begin van de wedstrijd, want de eerste de beste aanval werd direct door Frank Hiddink tot doelpunt verzilverd. Hij nam de inspeelspass keurig aan op de borst en schoot uit de draai raak. Frank bracht met zijn 10e treffer het team van Michel Feukkink op voorsprong maar net als in de 1e helft ebde  het initiatief langzaam weg.

Wel werd er door beide ploegen met voldoende inzet en wedstrijdmentaliteit gespeeld en was er zeker geen sprake van een ‘zomeravondwedstrijdje’. In het slot van de 2e helft pakte SDOUC het initiateef weer op en ging op zoek naar de gelijkmaker. In eerste instantie werd het 2-1 door een kopbal van SDOUC door de invaller op het middenveld, maar veel verder is de ploeg uit Ulft niet gekomen. Vorden bleef zodoende op de been en boekte haar 9e overwinning van het seizoen en komt hiermee op de 7e plaats .

Leones is kampioen geworden ondanks dat zij haar wedstrijd verloren, maar omdat concurrent Spero met maar liefst 3-0 verloor kon de vlag toch in de top bij de club uit Beneden Leeuwen. Bovenin spelen WAVV, Spero en DVC de nacompetitie om 2 plaatsen in de 1e klas. Onderin is Germania uit Groesbeek rechtstreeks gedegradeerd en spelen uiteindelijk Concordia Wehl (AZC won het onderlinge spannende duel) en SML nacompetitie.

Voorafgaand en na afloop van  het duel waren er nog activiteiten op het veld. Allereerst werd aanvoerder Stefan Eggink geëerd voor zijn 350e wedstrijd en kreeg hij van de groep een fraaie aanvoerdersband overhandigd. Verder was Luuk de Jonge de pupil van de week, het JO8-1 team het team van de week en was de 3e helft met volkszanger Mike van Dijk ook zeer geslaagd.