achterhoek cup 2015

Vorden 2 februari 2016 – Vorden 1 heeft vanavond met 0-3 gewonnen van 4e klasser Angerlo Vooruit in de 2e ronde van de Achterhoek Cup. Na de poulefase waren er nog 32 ploegen over en door de winst van Vorden 1 heeft het zich geplaatst bij de laatste 16. Het vanavond zonder Bas Kortstee, Robin Verstege, Gijs van der Veen, Daan Horstman en Bas Abbink spelende 1e elftal stond met rust met 0-1 voor door een doelpunt van Frank Hiddink en na de rust, toen A-junior Sven Mulder een helft mee speelde, werd het 0-2 en 0-3 door Siebren Bijenhof en Frank Hiddink.

Met een excelerende Sam Abbink als laatste man, de altijd opvallend aanwezige Stefan Eggink als voorstopper en een zeer dwingend spelende Roy Böhmer op het middenveld en een sterk spelende Koen Oosterhuis op ‘tien’ , speelde Vorden 1 met een weliswaar nieuwe, maar opvallende as. Keeper Daniël Wabeke, rechtsback Bart Stokman, linksback Michiel Barink, middenvelder Wiebe de Jong en de voorhoede Frank Hiddink, Mike van Lingen en Niels Siemerink complementeerden het elftal en zette Angerlo Vooruit direct onder druk. De eerste helft was duidelijk voor Vorden 1 en speelde het vandaag in het rood spelende team prima positiespel op het zware 2e veld in Angerlo. Er waren goede kansen voor Vorden door o.a. een schitterende lichaamsbeweging van Koen Oosterhuis, waarmee hij twee spelers van Angerlo op het verkeerde been zette,  maar hij zag zijn schot net naast gaan. Ook Roy Böhmer kwam met een goede loop- en individuele actie nog dreigend het 16-metergebied in lopen maar hij besloot in plaats van met links te schieten de bal op het laatst af te geven, waarna Frank Hiddink net te laat kwam om echt goed uit te halen. Ook waren er twee goede kansen via de bekende wijze van Vorden 1, namelijk uit een ingooi, waarna drie spelers op 5 meter vergaten het beslissende zetje te geven en een doorkopbal van Roy Böhmer die net over het doel verdween. Toch verscheen de verdiende 0-1 op het scorebord toen 10 minuten voor rust de zeer sterk spelende Roy Böhmer weer door de verdediging sneed en op het laatst slim de bal breed speelde en zodoende de kans gaf aan Frank Hiddink om 0-1 aan te tekenen.

Na de rust verscheen Sven Mulder in het veld voor Koen Oosterhuis en ging centraal achterin spelen. Na een half uur had Michel Feukkink ook al Siebren Bijenhof en Rick Schröer ingebracht voor Michiel Barink en Niels Siemerink. In deze nieuwe samenstelling liep het door het gemis van de creativiteit van Koen in de voorhoede wat moeizamer, maar bleef Vorden 1 ook in de 2e helft de betere ploeg. Sven Mulder deed het prima en speelde aan de linkerkant achterin ook in balbezit een goede wedstrijd. Terwijl Vorden 1 de wedstrijd controleerde bleef de stand 0-1 en kon Angerlo met een paar speldeprikken toch een aantal keren gevaarlijk worden, maar het wachten was eerder op de 0-2 dan op de 1-1. Toch kantelde de wedstrijd alsnog onverwachts, maar dit kwam doordat linksback Sam Abbink teveel ‘door mekkerde’ op de scheids, en terwijl Michel Feukkink op het punt stond om hem uit voorzorg naar de kant te halen was de scheidsrechter hem net voor en kon het elftal met een tijdstraf van 10 minuten van Sam met een man minder verder. In deze 10 minten ging Angerlo er nog een keer extra tegenaan en kwam het een paar keer gevaarlijk op zetten. Met een venijnig afstandschot werd doelman Daniël Wabeke nog een keer op de proef gesteld, maar met een stijlvolle redding hield hij zijn doel schoon. Toen het weer ’11 tegen 11′ was drukte Vorden het overwicht ook in cijfers uit, door een doelpunt van Siebren Bijenhof en eentje van Frank Hiddink, beide keren prima uitgespeeld en door de scorende speler alleen voor de keeper te zetten.

Naast het feit dat er in de knockout fase van dit tournooi gewoon gewonnen werd, was het ook een nuttige wedstrijd waarin een groot aantal spelers weer minuten konden maken. Ook was het mooi om te zien dat twee dagen na de zware wedstrijd tegen DCS het 1e elftal er al weer stond en met de kartrekkers Stefan Eggink en vooral Roy Böhmer voorop de strijd aan ging en spelers als Niels Siemerink, Mike van Lingen, Michiel Barink en Wiebe de Jong en A-junior daarin mee nam. Angerlo Vooruit was een plezierige tegenstander met voetballende intenties waardoor het een faire wedstrijd werd en de blauw-witten lieten een aantal keren in de wedstrijd lieten dat het een ploeg heeft die de ambitie heeft om nog een paar plaatsen te stijgen, om zodoende via een 3e/4e plaats in 4D de nacompetitie te halen.

Vorden 1 zit nu in de 3e ronde van de Achterhoek Cup en moet tegen de winnaar van RKZVC – Halle. Voor meer informatie over de Achterhoek Cup ga naar deze site.

achterhoek voetbalnacht 3