stefan egginkZondag 8 november 2014 – Vorden 1 heeft vanmiddag puur op mentaliteit een punt over gehouden aan het treffen thuis tegen WVV uit Hengeveld. De fysiek, atletisch en enorm snelle ploeg uit Hengevelde had de gehele wedstrijd met een 0-2 voorsprong en een 1-3 voorsprong de meeste kans op de winst. In het laatste kwartier kwam Vorden 1 echter op het tandvlees en met een enorme druk terug op 3-3. In de allerlaatste minuut was het Stefan Eggink die bijna het 1e elftal nog de winst bezorgde maar bij het fluitsignaal om vijf over vier (!) was 3-3- uiteindelijk de eindstand.

Het 1e elftal heeft zich zelf vanmiddag een geweldige goede dienst bewezen, want in een wedstrijd waarin het onmogelijk leek om punten te veroveren steeg het de laatste 25 minuten helemaal boven zich zelf uit en dwong puur op mentaliteit en een geweldige wedstrijdinstelling toch nog een gelijk spel af. Tegenstander WVV uit Hengevelde was in de 1e helft de bovenliggende partij en dwong met zijn fysieke, directe en atletische spel veel respect af bij v.v. Vorden. De achterhoede oogde vanaf het begin onwennig en onrustig en vooral op het moment dat de bebaarde spits, die een na een jaartje HSC weer terug is bij WVV, aan de bal kwam was het direct alarmfase 1. In de tweede helft werd het al snel 0-2 en zelfs toen Vorden 1 de aansluitingstreffer maakte, was het direct WVV dat weer een antwoord had en de 1-3 aantekende. Toen brak de laatste 20 á 25 minuten aan en knokte Vorden 1 zich helemaal terug in de wedstrijd. Op alle plekken van het veld werd met een enorme mentaliteit en inzet de duels aan gegaan en probeerde het constant druk uit te oefenen op het doel van WVV. De ingooien van Stefan, de corners van Koen en de individuele acties van Rick en Daan zorgden constant voor gevaar en kansen. Toen de 2-3 viel geloofde iedereen weer in een gelijk spel en toen invaller Frank Hiddink een paar minuten voor tijd de 3-3 scoorde ontplofte het sportpark ‘t Grote Veld. Bijna was er zelfs winst behaald toen Stefan Eggink in vrije positie in kon koppen, maar zijn bal ging maar net over en zodoende bleef het uiteindelijk 3-3.

Een paar uurtjes eerder had Vorden 2 haar tweede achtereenvolgende winstpartij behaald door met 3-2 te winnen van Hengelo 2. Frank Hiddink en Wiebe de Jong speelde allebei weer een hele wedstrijd en bekroonden dit beide met een doelpunt. Vorden 3 speelde de topper tegen PAX 3 en ondanks dat er een goede partij werd gespeeld moest het haar meerdere erkennen in de koploper en PAX won verdiend met 2-1. Vorden 4 moest een tegenvaller incasseren en verloor van de nummer vier van de ranglijst, AZC 7. Volgende week moet het 4e een inhaalwedstrijd spelen en bij winst komen zij op de 2e plaats met 1 puntje achterstand op koploper EDS 2. Het vijfde elftal is bezig met een prima serie en heeft vanmorgen weer een winstpartij behaald door met 0-1 te winnen van Witkampers 9 en staat nu op een keurige 5e plaats. Vorden 6 tenslotte speelde voor de 2e achtereenvolgende week met 4-4 gelijk. Dit keer was tegenstander Hoeve Vooruit die ervoor zorgde dat het 6e elftal niet haar tweede overwinning van het seizoen kon behalen.

Klik voor een wedstrijdverslag van het 1e elfal op de button op de hoofdpagina en kijk voor een fotoreportage van Johan Bolink op zijn site via het menu ‘foto’s en tenslotte op de site van Rob Immink zijn foto’s van Vorden 3 te zien.

vorden wvv 2

vorden 3 pax 3