achterhoek cup 2015

Vorden 11 februari 2016 – Deze week zijn de laatste wedstrijden gespeeld in de 2e ronde (knock-out) van de Achterhoek Cup. Vorden 1 had op dinsdag 2 februari al gewonnen van Angerlo Vooruit en afgelopen dinsdag kwam RKZVC als winnaar uit de strijd tegen sv Halle. Door een 5-1 overwinning plaatste de huidige nummer twee uit de 3e klasse C en afgelopen seizoen de nummer twee achter kampioen Vorden, zich voor de 1/8e finale waar het uit komt tegen de ploeg van trainer Michel Feukkink.

Ook de loting voor de kwartfinale is reeds bekend en de winnaar van Vorden tegen RKZVC zal het dan op moeten nemen tegen de winnaar van Ruurlo tegen DZSV. Vorden 1 krijgt dus, na in de poulefase waarin het van Grol en VVG had gewonnen en de 2e ronde waarin het uit tegen Angerlo Vooruit met 0-3 won, nu te maken met de runner-up RKZVC, de ploeg die samen met Gendringen, Lochem en Varsseveld voor het kampioenschap gaat in de 3e klas. Terwijl de tegenstander van Vorden 1 in de competitie al een aantal keren onverwachts puntverlies heeft geleden, maken de geheel in het wit spelende voetballers uit Zieuwent erg veel indruk in beide bekertournooien dit seizoen. Terwijl in de Achterhoek Cup al flink is gescoord tegen o.a. Etten en Halle heeft de ploeg van trainer Laurens Knippenborg in de KNVB-beker al hoofdklasser Quick ’20 verslagen en behaalde het afgelopen zondag maar liefst een 8-1 overwinning op 2e klasser Helios uit Deventer.

De Achterhoek Cup is dus aanbeland in de 1/8e finale die in de week van 22 t/m 26 februari wordt afgehandeld en in de 3e week van maart zal de kwartfinale worden gespeeld. In april en mei worden de halve- finale en finale gespeeld, alle drie op het sportpark van VIOD in Doetinchem. De winnaar van de Achterhoek Cup mag in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een thuiswedstrijd spelen tegen de Graafschap.

website Achterhoek Cup