vorden hatert

Vorden 6 maart 2016 – Vorden 1 heeft vanmiddag voor de 8e keer dit seizoen een gelijk spel behaald. In een wedstrijd waar in de 1e helft Hatert het betere van het spel had en Vorden 1 in de 2e helft iets meer aandrong, bleef het uiteindelijk 0-0. Vorden 1 heeft hiermee na 17 wedstrijden 23 punten behaald en behoudt door de andere uitslagen een afstand van 8 punten op de nummer vier van onderen.

Het was misschien wel de meest povere wedstrijd van het 1e elftal van de laatste drie seizoenen. Vooral in de 1e helft was het allemaal wel erg magertjes wat het 1e elftal liet zien, maar wel dient vermeld te worden dat dit totaal niet met de inzet en beleving had te maken. Zoals wij gewend zijn van deze groep was dit vanmiddag ook weer ruim voldoende, alleen wilde het in de uitvoering niet echt lukken. In de 1e helft was niet alleen de eindpass vaak onder de maat, maar zelfs de pass daarvoor ging op het weliswaar ietwat hobbelige maar verder zeer goed bespeelbare veld, vaak mis. Vorden 1 kwam dan ook totaal niet in haar ritme en speelde meer op eigen helft dan dat het gevaar kon stichten aan de overzijde. Hatert staat dan wel op de 13e plaats, maar zoals twee weken geleden in en tegen Rheden en vier weken terug tegen DCS in Zevenaar ook al bleek, zitten er in deze 2e klasse niet echt ‘zwakke broeders’ tussen en ook in de uitslagen van deze zondag bleek dat maar weer eens. OBW won een puntje van koploper Quick Nijmegen en DCS nam een punt mee vanuit Wageningen bij de nummer twee WAVV.  Hatert was dus in de 1e helft de ploeg die domineerde en kwam zelfs ook een aantal keren gevaarlijk in het 16-metergebied. Robin Verstege kwam echter in alle situaties als winnaar uit de strijd, maar in de 45e minuut was hij echter kansloos toen de rechtsbuiten vanaf de achterlijn een strakke bal terug het doelmond in gaf. De spits van Hatert kon vanaf 2 meter binnen tikken en zowel vriend als vijand had zich al verzoend met de 0-1 voor Hatert, maar op onbegrijpelijke wijze hobbelde de bal echter voorlangs en verdween precies aan de verkeerde kant van de paal over de achterlijn.

De goed leidende scheidsrechter uit Hellendoorn floot direct voor de rust en gelukkig voor de wederom met zo’n 250 á 300 aanwezige supporters van v.v. Vorden, kwam daarna Vorden 1 een stuk beter uit de startblokken. Vorden 1 zette weer druk vooruit en met aanjager Roy Böhmer op het middenveld werd er 10 á 15 meter meer vooruit gespeeld. Hatert kwam er niet meer uit en in de 47e minuut scheerde een inzet van Frank Hiddink maar net over de lat. Vorden 1 kwam vooral via de rechterkant een paar keer goed door met Daan Horstman en Bart Stokman, maar jammer genoeg waren de voorzetten net niet gevaarlijk genoeg. Ook van de linkerkant was het vooral Sam Abbink die met een paar goede acties en voorzetten het doel van Hatert op zocht, maar de prima keepende doelman van Hatert hoefde niet echt in actie te komen. In de 75e minuut was Vorden 1 het dichtste bij een doelpunt toen Roy Böhmer een inworp van Stefan Eggink heel knap achtwaarts inkopte en de keeper tot een katachtige reactie dwong. In het laatste kwartier wisselde Michel Feukkink nog twee keer om echt voor de winst te gaan en bracht ‘stormram’ Bas Abbink als spits in het veld en Rick Schröer als aanvallende middenvelder ten koste van Siebren Bijenhof. Het mocht niet baten in die zin dat er drie punten werden gepakt, maar al met al kon iedereen wel tevreden zijn met de inzet, power en aanvallende intenties in de tweede helft van het 1e elftal.

Het was vandaag echter gewoon ‘net niet’ en al met al was de uitvoering te ver onder de maat. Maar als je ook in dit soort wedstrijden de ‘nul’ houdt en toch weer een puntje pakt, moet je gewoon tevreden zijn. Nu koploper Quick en runner-up BVC beide twee goals hebben moeten incasseren, is Vorden 1 met 15 tegendoelpunten de minst gepasseerde ploeg. Met 23 punten uit 17 wedstrijden is het zelfs een plaatsje gestegen en staat het nu op de 7e plaats. Maar vooral het geringe aantal tegendoelpunten is een bewijs dat het terecht in het linkerrijtje staat en ondanks het povere optreden tegen Hatert met veel vertrouwen en met prima rapportcijfers de laatste 9 wedstrijden in gaat.