vorden 2 gescoord

Vorden 8 november 2015 – Vorden 1 heeft vanmiddag de thuiswedstrijd tegen WAVV uit Wageningen met 0-1 verloren en is daarmee de ongeslagen status van 19 thuis wedstrijden kwijt geraakt. In een gelijkwaardige wedstrijd werd uiteindelijk het eerste kwartier na rust, waarin de ploeg uit Wageningen maar liefst drie opgelegde kansen creëerde, de thuisploeg fataal. Éen van de drie kansen werd namelijk verzilverd en de tot dan toe gelijkwaardige wedstrijd werd door dit doelpunt van WAVV beslist.

De beide ploegen hebben elkaar in de respectievelijk de 90 jarige en 87 jarige historie nog nooit eerder ontmoet en mede daardoor was de aftastende fase in de eerste 10 minuten wellicht ook wel verklaard. Direct werd wel duidelijk dat het vanmiddag een erg lastige wedstrijd zou worden voor het 1e elftal van Vorden, want na de uitwedstrijd tegen BVC in Beek-Ubbergen was WAVV vanmiddag de tweede , tegenstander dit seizoen waarin blijkt dat de 2e klas echt een niveautje hoger is dan wij in de laatste 10 jaar gewend zijn. Terwijl wij tegenstanders als SDOUC, Rheden, Babberich, Grol en FC Winterswijk  prima partij hebben kunnen geven en zelfs ook de bovenliggende ploeg waren bleek dat WAVV zowel qua fysiek als snelheid toch eventjes andere koek te zijn. WAVV had alleen al drie spelers in de basis staan die de laatste jaren in de hoofdklasse bij Bennekom en DTS uit Ede hebben gespeeld en de 2,04 meter lange donkere centrale verdediger mag zich zelfs international voor Guinee noemen . Van dit laatste opmerkelijke verhaal heeft de succesvolle ‘voetbaljournalist’ Michel van Egmond een prachtige column geschreven en is voor de vordense supporters na vanmiddag natuurlijk interessant om even te lezen: http://www.vi.nl/nieuws/De-opheffing-van-een-voetbaldroom.htm

Na 10 minuten kwam de eerste mogelijkheid voor Vorden, toen Stefan Eggink mee naar voren was geslopen en als een echte spits de bal met de borst controleerde en keurig terug legde op Roy Böhmer. De middenvelder stond helemaal vrij op zo’n 20 meter voor het doel, maar zijn schot eindigde bovenop de lat. Vorden was lichtelijk in het voordeel tijdens de 1e helft die zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. Het was duidelijk dat WAVV niet voor niets de minst gepasseerde verdediging van de 2e klasse I heeft, want de vier spelers op rij achterin stonden stuk voor stuk hun mannetje en ook de keeper liet een hele degelijke en goede indruk achter. Vorden kwam in de 1e helft nog één keer in kansrijke positie toen vanaf de linkerkant Daan Horstman nog een keer van zich laten horen een de bal voortork richting de 1e paal. Deze bal werd keurig doorgekopt en spits Frank Hiddink kon de bal net niet goed controleren waardoor zijn inzet een prooi werd voor de twee achter gebleven verdedigers. De rust werd bereikt met een 0-0 stand maar ondanks het gebrek aan doelpunten was het een zeer interessante wedstrijd tussen twee op dat moment topploegen als nummer twee en vier in de 2e klas. Vooral fysiek en qua snelheid moest Vorden vol aan de bak en waren de beide buitenspelers erg sterk, maar de gebroeders Abbink, beide van origine geen backs, konden terug kijken op een goede 1e helft.

In de tweede helft bleef het spel van hetzelfde niveau, alleen dient wel gezegd worden dat WAVV in de voorhoede een aantal mogelijkheden creëerden. Steeds werd via de pijlsnelle buitenspelers de aanval gezocht en was het in de 55e minuut nog Bas Kortstee die een inzet van de lijn kon halen, 1o minuten later was het alsnog raak en werd het 0-1 toen Vorden na balverlies op het middenveld dodelijk en keihard werd afgestraft. Het leek er even op dat WAVV de definitieve 0-2 wilde forceren en kwam nogmaals tweemaal in kansrijke positie. In deze periode onderscheide keeper Robin Verstege zich heel duidelijk en verdiende zodoende met twee prima reddingen (één keer winnaar in een 1 tegen 1 duel en 1x een geweldige reflex op een inzet vanaf 10 meter) de uitverkiezing tot ‘Man off the Match’.

In de laatste 20 minuten probeerde Vorden nog een punt uit het vuur te slepen en was het in deze fase rond de 70e minuut er nog het dichtste bij. Uit een cornerbal van Daan Horstman kopte Stefan Eggink steenhard tegen de lat en ook in de rebound kan deze kans niet verzilverd worden. In de laatste minuut kreeg Vorden nog een cornerbal te nemen en de strak ingebrachte bal werd niet voldoende weg gewerkt en kon er in een scrimmage nog een inzet richting het doel van WAVV gegeven worden. De bal werd van 5 meter voor de lijn toch nog weg gewerkt en zodoende kon WAVV na de uitwinst vorige week in Ulft ook nu in Vorden de volle 3 punten mee naar huis nemen.

Vorden is op de 4e plaats blijven staan, aangezien de achtervolgers Concordia Wehl, SDOUC en FC Winterswijk niet tot winst kwamen. WAVV liep uit ten opzichte van Vorden en staat stevig op de 2e plaats met 19 punten uit 9 wedstrijden.

daan horstman wavv

Foto’s op de site van Johan Bolink (menu Foto’s / Johan bolink).