vorden quick 1888

Vorden 24 april 2016 – Vorden 1 had in de laatste weken ook al tegen de nummers 2, 3 en 4 (BVC, FC Winterswijk en WAVV) met drie gelijke spelen bewezen dat het de topploegen uit 2I prima partij kon bieden, maar vanmiddag was er zelfs een overwinning op de koploper Quick 1888. Met een keurige 1-0 winst heeft de ploeg van trainer Michel Feukkink haar rapportcijfers in het debuutjaar van de 2e klas I nog meer verbeterd. 6 overwinningen, 13 gelijke spelen, slechts 4 nederlagen en een doelgemiddelde van 22 voor en 19(!) tegen. Met een huidige 7e plaats en 31 punten na afgelopen zondag krijgt de overwinning op de rood-zwarten uit Nijmegen nog meer glans.

Vorden 1 scoorde direct in de 4e minuut al het, na afloop bleek, winnende doelpunt doordat aanvoerder Stefan Eggink vanaf 5 meter met de binnenkant van de schoen een indraaiende voorzet van Gijs van der Veen promoveerde tot doelpunt. Een heerlijke opsteker voor de geel-zwarten en een prima uitgangspositie voor de rest van de wedstrijd. Want als er iets is wat nog meer opvalt dan de prima prestaties van het 1e elftal dit seizoen in de 2e klasse is het wel het aantal tegendoelpunten. Met slechts 19 tegendoelpunten behoort het namelijk tot veruit de minst gepasseerde verdediging van de 2e klasse I en dat wist Quick Nijmegen vanmiddag natuurlijk ook. Het zou een enorme opgave zijn om tegen dit Vorden twee keer te scoren en zodoende toch nog de winst mee te nemen naar Vorden, ook al heeft de traditionsverein in het rood en zwart maar liefst 53 doelpunten gescoord in de afgelopen 22 wedstrijden.

Het bleek al met al ook een onmogelijke opdracht te worden voor de ploeg van de sympathieke trainer Akandan, want door een geweldige wedstrijdmentaliteit en teamspirit hield het vlaggenschip van v.v. Vorden met doelman Robin Verstege al weer voor de 8e keer dit seizoen ‘de nul’. Vorden 1 komt daardoor op 31 punten te staan en heeft nu al, met nog 3 wedstrijden te gaan, 7 punten voorsprong op de nummer 4 van onderen. Met een 7e plaats staan zij keurig in het linkerrijtje en hebben zij de doelstelling voor dit seizoen al nagenoeg gehaald, nl. handhaving. Maar dat dit gepaard zou gaan met deze cijfers en een prachtige 1-0 overwinning op de koploper, dat had zelfs de meest optimistische supporter niet verwacht.

Er zijn vanmiddag natuurlijk weer prachtige foto’s gemaakt op ons Sportpark door Johan Bolink, waarbij ook naar voren komt dat de sfeer onder de overkapping. langs de zijde bij de dug-outs en op de tribune weer erg goed was. Onder de menubutton ‘foto’s ‘ is de reportage van Johan Bolink op te vragen.

Tevens hebben wij Casper Meenink uit Hengelo Gld bereid gevonden om tijdens de wedstrijd van Vorden 1 opnamen te maken via een drone. Dit is vanmiddag gebeurt en via de volgende link is het mogelijk deze beelden te bekijken. Op het 1e filmpje is op 5 minuut 20 het winnende doelpunt te zien.  Casper bedankt hiervoor!

Opnamen via drone

vorden quick 1888