knvb beker oost

Vorden 7 september 2016 – Vorden 1 heeft zich geplaatst voor de 2e ronde van de KNVB-beker en speelt daarin op zondag 23 oktober in Enschede een uitwedstrijd tegen de Tubanters 1897. Vorden 1 behaalde in de 1e ronde de 2e plaats in de poule met Helios, FC Zutphen (za) en DZC’68. De Tubanters, spelend in de 3e klas zondag, werd poulewinnaar in de 1e ronde nadat het had gewonnen van Haaksbergen, Drienerlo en Zuid-Eschmarke. De winnaar van het duel de Tubanters tegen Vorden plaatst zich voor de 3e ronde in de knock-out fase.

Vorden 1 treft in de Tubanters een echte ‘traditionsverein’ want de vereniging bestaat al bijna 120 jaar. Met een zeer goede jeugdopleiding, waarbij de hoogste elftallen op hoofdklasse of divisieniveau spelen, heeft men de ambitie om de komende jaren nog een paar klasse’s hoger te gaan spelen. Rondom de eeuwwisseling was het zelfs een jaar hoofdklasser na het kampioenschap in 2001 in de 1e klas. In de jaren daarna werd er steeds een stapje terug gedaan waarna uiteindelijk in 2009 de huidige 3e klas werd bereikt.

Vorden en de Tubanters hebben elkaar in het verleden nog nooit ontmoet en alleen in dat opzicht al belooft het voor de geel-zwarten een interessant en mooi duel te worden op Sportpark ‘t Diekman in Enschede.

knvb-beker

Volledige loting 2e ronde KNVB-beker Oost