Vorden 24 januari 2017 – Vorden 1 heeft vanavond met 1-3 gewonnen van Dierensche Boys en zich zodoende geplaatst bij de laatste 16 van de Achterhoek Cup. De doelpunten werden gemaakt door Gijs van der Veen en Daan Horstman (2x) en de ploeg van trainer Michel Feukkink heeft zich hierdoor op het kunstgras op het prachtig gelegen hoofdveld ‘t Nieuwland in Dieren prima kunnen voorbereiden op de 1e competitiewedstrijd van de 2e helft van het seizoen, komende zondag in Ulft tegen SDOUC.

Vorden 1 speelde vanavond zonder de vijf spelers Bart Stokman, Bas Kortstee, Frank Hiddink, Ate Barendsen en Bas Abbink uit de eerste groep van 15 en trad daarom aan met de A-junioren Luuk Smit, Guido Beernink en Bart Bouwmeester. De 17-jarige Luuk Smit speelde zelfs de gehele wedstrijd mee en liet als laatste man weer een zeer rustige en constante indruk achter.

Vorden 1 werd enorm in het zadel geholpen door tegenstander Dierensche Boys want in de eerste drie minuten werd er 2 keer op zeer knullige wijze balverlies geleden en in beide gevallen haalde Vorden 1 de trekker zeer consequent over. Direct na de aftrap speelde Dierensche Boys de bal naar de achterste linie en daar werd de bal zo in de voeten gespeeld bij Gijs van der Veen die wel raad wist met dit buitenkansje. Direct na de volgende aftrap ging het weer mis bij de rood-witten en nu was het Daan Horstman die rustig bleef en keurig afrondde. Zodoende was het direct al 0-2 en gezien het feit dat Vorden nauwelijks doelpunten tegen krijgt, kon je al voorzichtig concluderen dat met nog 87 minuten te gaan de wedstrijd al beslist was.

Het werd echter geen walk-over en ook geen ‘makkie’ voor Vorden 1, ondanks dat de geel-zwarten in zijn geheel toch beter waren dan hun tegenstanders. Dierensche Boys speelde goed mee en hanteerde telkens een goede opbouw van achteruit, maar moest dus wel vanaf de 3e minuut met een 0-2 achterstand weten te dealen. In de 25e minuut kwam Dierensche Boys op een keurige wijze op 1-2 toen een lange bal via de borst werd afgelegd op de inkomende speler en die vanaf 11 meter keurig afrondde.

In de tweede helft was het Vorden 1 dat in het eerste half uur niet kon overtuigen en veel balverlies leed. Toch was het wel mooi om te zien dat het 1e elftal met drie invallers vanuit de A-jeugd toch goed op de been bleef. Het was helemaal prettig dat na een half uur, en dus de gehele 2e helft, de vanaf afgelopen zomer geblesseerd geraakte Siebren Bijenhof zijn eerste minuten weer mocht maken. En ook de met twee doelpunten nadrukkelijk aanwezige Daan Horstman was na ruim een jaar afwezigheid weer eens tijdens een wedstrijd van de partij en het was een verademing om te zien hoe hij met zijn acties en snelheid voor de nodige diepgang zorgde bij het 1e elftal. In het laatste kwartier viel Daan weer in voor Gijs van der Veen en in deze fase liet Vorden 1 zich weer nadrukkelijk gelden. Met een drietal goede kansen en enkele mogelijkheden waren het in de oranje geklede vordenaren die in de slotfase de klok sloegen en het was mooi dat Daan Horstman uiteindelijk de 3-1 scoorde en er na bijna een jaar blessureleed weer eens gesproken kon worden over zijn voetbalacties in plaats van zijn knie.

Met de drie uit de lappenmand  terug gekeerde spelers, Daan Horstman, Siebren Bijenhof en Gijs van der Veen, heeft Michel Feukkink weer een groep van 15 tot zijn beschikking waaruit hij kan kiezen. De groep is hierdoor een stuk sterker en breder geworden en aanstaande zondag mag de ploeg laten zien waar dit toe kan leidden.

In de Achterhoek Cup heeft Vorden zich door de overwinning op Dierensche Boys geplaats voor de 1/8e finale naast RKZVC en DZSV. De overige 13 wedstrijden dienen nog gespeeld te worden.  RKZVC is in de 1/8e finale gekoppeld aan titelverdediger DZSV en Vorden komt uit tegen de winnaar van Varsseveld-HC’03.