Vorden, 30 januari 2018 – Van de vijf wedstrijden (Grol, FC Trias, Brummen, Concordia, Be Quick (za)) die Vorden 1 in de laatste 14 dagen heeft gespeeld, was de tegenstander van deze avond de sterkste opponent. Het zaterdagteam van Be Quick speelt in de kelder van het zaterdagvoetbal (4e klasse) maar herbergt zeker 6 á 7 spelers die in de top van het amateurvoetbal geen slecht figuur zouden slaan. De interessante wedstrijd die juist op het punt stond om in evenwicht te komen en waarin Vorden ook aanvallend het één en ander kon laten zien, werd jammer genoeg 15 minuten voor tijd afgebroken wegens de nodige irritatie en verbale verwensingen. Zodoende werd de eindstand 1-0 door een doelpunt van Roy Böhmer in de 17e minuut.

De wedstrijd begon in een hoog tempo en Vorden 1 kan na de pittige wedstrijd afgelopen zondag tegen Concordia Wehl direct weer volop aan de bak. Met de opstelling Verstege – Stokman, Kortstee, Mulder, Rondeel – Wentink, Böhmer, vd Veen – klein Kranenbarg, Hiddink, Horstman ging het spel de eerste 15 minuten flink op en neer en liet Be Quick in balbezit zien dat het vooral in de voorhoede aan de flanken veel dreiging, snelheid en balvaardigheid herbergde. Vorden kwam vooral aan de rechterkant een aantal keren goed door, maar echte opgelegde kansen leverde dit nog niet op. In de 17e minuut kwam Roy Böhmer op het middenveld vrij en besloot hij van een meter of 17 uit te halen en dit harde schot viel via de binnenkant van de paal binnen.

Daarna was het Vorden dat zich ver op eigen helft terug liet zakken en Be Quick het spel liet maken. Het was aan de ene kant een bewuste keuze, maar het had zeker ook te maken met de offensieve kwaliteiten van Be Quick die keer op keer liet zien dat zij met veel dreiging de aanval op zocht. Echte kansen leverde dit spel echter niet op, al kwamen er wel enkele gevaarlijke voorzetten van de rechterkant die echter steeds met een kopbal of de punt van de schoen door de vorden verdediging opgelost kon worden. In de 35e minuut leek het toch 1-1 te worden, maar een keihard schot vanaf de linkerkant in het zestienmeter gebied ging net naast.

In de tweede helft speelde Esli Lindenschot en Chris Koning van de JO91-1 en kwam ook Sam Abbink nog in het veld en Vorden kon wat dwingender gaan spelen. Na een minuut of 55 kwam Vorden steeds vaker in balbezit, ging de verdediging een meter of 15 meer naar voren spelen en kreeg het ook voorin meer mogelijkheden. De grootste kans was voor Tom klein Kranenberg maar deze schrok zo van de situatie waarin ineens via een misser van de keeper de bal voor zijn voeten kwam, dat hij de bal van 10 meter over schoot. In deze fase waarin er bij Be Quick steeds meer acties mislukten, de afstanden door het gebrek aan ritme en conditie groter werden en Vorden dus meer het initiatief nam, kwamen eveneens de irritaties en de verbale verwensingen richting tegenstanders en vooral de scheidsrechter. Nadat Frank Hiddink al eens een keer flink werd aangepakt werd nog geen 5 minuten later bij Vorden 1 ook Sam Abbink van achteren geattaqueerd. De maat was vol en in overleg met de scheidsrechter werd besloten om na 75 minuten de wedstrijd te stoppen.