Vorden – 19 maart 2017 – Een spits leeft van doelpunten en ondanks dat de midvoor ook op ander gebied een belangrijke rol kan spelen voor het team, zal hij toch altijd het meest worden afgerekend op zijn doelpunten. Daarom baalde spits Frank Hiddink ook zo van het terug trekken van Babberich uit de competitie, want juist in deze wedstrijd scoorde Frank twee keer. Niet alleen werd door deze maatregel van de KNVB drie punten ingehouden op het totaal van v.v. Vorden, maar ging er ook een kruis door de doelpunten op het lijstje van Frank in dit seizoen. Vandaag scoorde hij echter beide treffers in het treffen tegen Spero en samen met het doelpunt in de vorige wedstrijd tegen WAVV staat hij weer keurig op 7 treffers uit 16 wedstrijden.

Het eerste doelpunt van Vorden kwam tot stand in de 18e minuut en waarschijnlijk was het niet helemaal noodzakelijk geweest dat Frank het laatste tikje gaf, want de inzet van Ate Barendsen na een voorzet van Daan Horstman hobbelde al richting het doelnet toen Frank net voor de lijn toch nog het doelpunt op zijn naam zette. Het was trouwens een verdiende voorsprong want Vorden 1 speelde vanaf de 1e minuut fel met veel druk vooruit en genoeg beweging in de voorste linie waardoor Spero totaal niet in haar gewenste spel kwam. De diepe ballen richting de beide bloedsnelle spitsen bleef vreemd genoeg uit en de achterste linie van Vorden kon zodoende eenvoudig op de been blijven.

Onder moeilijke omstandigheden (veld en wind) was het Vorden die niet alleen de duels wist te winnen, maar ook in balbezit de juiste dingen er mee kon doen. De beide middenvelders Roy Böhmer en Koen Oosterhuis hadden dit keer gezelschap gekregen van de nieuwe nummer tien, Bas Abbink. Het bleek een goede vondst te zijn van trainer Michel Feukkink om Bas de plaats van Wiebe de Jong (vakantie) in te laten nemen, want zowel in balbezit als met balverlies speelde Bas een belangrijke rol in de middenlinie van Vorden. Het tempo van de wedstrijd bleef maar steeds hoog en toen na een half uur nog steeds de stand 1-0 bleef, ging Spero iets meer aandringen en werd het zelfs 1x gevaarlijk voor het doel. Een lage bal werd ingegleden door de spits, maar deze kwam een teenlengte te kort voor een serieuze doelpoging. Vorden bleef de overheersende partij en het had in de laatste fase van de 1e helft nog twee goede doelpogingen, maar de ruststand bleef 1-0.

Na de rust bleef het tempo enorm hoog en joeg Vorden tegenstander Spero constant op en kon zodoende de ploeg uit Elst niet in haar favoriete spel komen. Nog steeds probeerden zij de snelle spitsen te bereiken, maar doordat het spel zo veel op en neer ging, het tempo zo hoog bleef ging er ook steeds meer mis. Vorden hield het middenveld in de greep, stond achterin als een huis en kon in de voorhoede bij vlagen gevaarlijk worden door Ate Barendsen en Daan Horstman. In de 65e minuut leek de beslissing te vallen toen wederom Daan Horstman een mooie scherpe voorzet afleverde en deze werd ingekopt door Frank Hiddink. Met een fantastische reflex hield de keeper van Spero onze spits van scoren af maar in de rebound was Frank Hiddink ter plekke om de 2-0 aan te tekenen.

Vorden hield het laatste kwart van de wedstrijd eenvoudig stand en keeper Robin Verstege hoefde echt geen enkele keer in actie te komen. Het centrale duo Stefan Eggink en Bas Kortstee bleef met veel inzet, beleving en gewoon goed verdedigen prima op de been en zodoende werd de eerste zege van dit kalenderjaar behaald. Ook de invallers Gijs van der Veen, Mike van Lingen en Siebren Bijenhof gingen direct mee in het wedstrijdritme en lieten zien dat Vorden dit seizoen met een brede basis ook mogelijkheden heeft om in de loop van de wedstrijd het team te voorzien van enkele positieve impulsen.

Vorden heeft goede zaken gedaan vanmiddag want door het verlies van AZC en de gelijke spelen van Leones en FC Winterswijk is het 1e elftal naar de 6e plaats gestegen en heeft het nog maar 3 verliespunten achterstand op de nummer drie Leones.

(Klik op onderstaande foto voor een fraaie fotoserie van Vorden – Spero)