Vorden, 27 maart 2017 – Deze week wordt er in de Achterhoek Cup de kwartfinales afgewerkt bij zowel de senioren, junioren als de dames. In de drie categorieën (Standaardelftallen, JO15-1 en Dames) doet v.v. Vorden bij twee categorieën mee (Vorden 1 en Vorden JO15-1) en zowel het 1e elftal als de JO15-1 (C1) spelen deze week de kwartfinale. Dinsdagavond reist Vorden 1 wederom af naar Zutphen om dan tegen AZC te spelen om een plek in de halve finale en woensdagavond speelt de JO15-1 een uitwedstrijd tegen FC Zutphen JO15-1. In beide gevallen is het zo dat bij een gelijk spel er direct ‘Shoot-Outs’ worden genomen. Met deze ‘nieuwe’ spelvorm, waarbij 5 spelers om en om een dribbel aan moeten gaan vanaf de middenlijn om daarna binnen 10 seconden af te ronden op het doel, wil de Achterhoek Cup een beslissing forceren als in de knock-out fase de wedstrijd in een gelijk spel eindigt.