achterhoek cup 2015Vorden 13 december 2016 – Nadat de poulefase is afgerond in de eerste helft van dit seizoen, komen in het begin van het nieuwe jaar zowel Vorden 1 als Vorden JO15-1 uit in de 2e ronde van de Achterhoek Cup. Bij de standaardelftallen is Vorden 1 in de 1/16e finale gekoppeld aan één van de beste nummers 3, 4e klasser Dierensche Boys. Bij de JO15-1 wordt er direct met de 1/8e finales begonnen en mag Vorden JO15-1 thuis aantreden tegen FC Winterswijk JO15-1.

Voor Vorden 1 betekent de loting thuis tegen Dierensche Boys een weerzien met de traditionsverein uit Dieren, waar het geel-zwarte vlaggenschip voor het laatst in 1986-1987 mee in de competitie heeft gezeten. In dat jaar speelden beide ploegen namelijk in de Hoofdklasse GVB, waar Dierensche Boys in dat jaar promoveerde naar de 4e klas KNVB en Vorden een jaar later dezelfde stap zette. Dierensche Boys is opgericht in 1920 en heeft een rijke historie en is de enige club uit het dorp Dieren dat nog steeds zelfstandig is. In totaal zijn er maar liefst 25 voetbalverenigingen geweest in Dieren en hebben de vele fusies door de jaren heen uiteindelijk geleid tot de huidige fusieclub vv Dieren, die naast Dierensche Boys haar domicielie heeft aan de rand van de Veluwe. Allereerst was er een fusie tussen Theothorne en Falto dat uitmondde in Sportclub Dieren. In de jaren ’70 werd Juventus en Sportclub Dieren samen Erica ’76. En uiteindelijk is in 2013 Erica’76 samen gegaan met Gazelle Nieuwland (za). Het rood-witte Dierensche Boys heeft alle fusies overleeft en in al die jaren altijd besloten om zelfstandig verder te gaan en speelt op dit moment in de 4e klas KNVB.

Op dinsdag 24 januari wordt de 1/16e finalewedstrijd in Vorden gespeeld en de winnaar van Vorden-Dierensche Boys speelt in de 1/8e finale tegen de winnaar van Varsseveld-HC’03.

Klik hier voor het volledige programma t/m de finale.

Vorden JO15-1 is met een uitstekende serie bezig en heeft in de 1e klas halverwege de competitie een 4e plaats bereikt. In de Achterhoek Cup heeft het gewonnen van Ruurlo en HC’03 en speelde het keurig gelijk met 0-0 tegen Longa JO15-1 dat uit komt in de 4e divisie. In de 1/8e finale moet het op 8 maart thuis aantreden tegen FC Winterswijk JO15-1. Deze ploeg speelt in de Hoofdklasse en staat halverwege de competitie op een 7e plaats met 15 punten uit 13. FC Winterswijk won in de poule van de Achterhoek Cup van Zelos JO15-1 en Ulftse Boys JO15-1 en speelde gelijk tegen VVG’25 JO15-1. De winnaar van de wedstrijd Vorden JO15-1 – FC Winterswijk JO15-1 speelt in de kwartfinale tegen de winnaar van FC Zutphen JO15-1 tegen Zeddam/St.Joris JO15-1.

Klik hier voor het volledige programma t/m de finale.

JO15-1IMG_2546a