achterhoekcup-logo-150626-v1

Vorden 18 september 2015 – In de komende 2 weken starten zowel Vorden 1 als Vorden C1 met de Achterhoek Cup. In het vierde jaar dat deze regionale bekercompetitie wordt georganiseerd zal er voor het eerst in een zogenaamd ‘Champions-leaque’ model worden gespeeld. Er zal dus niet direct gestart worden in een knock-out fase, maar er is eerst sprake van een poule van 4, waarin iedere club 1x tegen elkaar speelt.

Vorden 1 is ingedeeld in een poule met Wolfersveen (5e klas), VVG (Gaanderen – 4e klas) en Grol (Groenlo 2e klas). De eerste wedstrijd is thuis tegen Grol op dinsdag 6 oktober, de 2e wedstrijd dient te worden afgehandeld in Wolfersveen op 20 oktober en de laatste poulewedstrijd is uit tegen VVG op dinsdag 24 november. Er zijn in totaal 64 deelnemers die verdeeld zijn in 16 poules van 4. De poulewinnaars plaatsen zich voor de knock-out fase (laatste 16) zodat er na de winterstop in de maanden maart en april nog de 1/8e, kwart- en halve finales worden gespeeld. De finale vindt plaats in het eerste weekend van juni 2016 op Sportpark Dichteren van VIOD.

Nadat in de afgelopen seizoen er ook al een editie is geweest voor het G-voetbal en er vorig seizoen een damestoernooi werd georganiseerd, heeft de Achterhoek Cup er dit jaar een editie bij van de regionale C1 teams. In totaal doen er 40 C1 teams mee en deze zijn verdeeld in 10 poules van 4. De 10 poulewinnaars en de twee beste nummers 2 plaatsen zich direct voor de knock-out fase en de laatste 4 plaatsen worden vergeven via een playoff tussen de overige acht nummers 2. Vorden C1 speelt in een poule met MvR (S’Heerenberg), Doetinchem en FC Eibergen.

Volgende week woensdag 23 september begint voor Vorden de Achterhoek Cup thuis tegen MvR en op 21 oktober moeten zij uit naar FC Eibergen en tenslotte wordt de poulefase afgerond met een uitwedstrijd op 25 november in en tegen Doetinchem.

Ga naar de site van de Achterhoek Cup voor meer informatie.