rob immink vorden sdouc

Vorden 15 oktober 2015 – Vorden 1 doet nu alweer voor de vierde keer in de laatste vijf seizoenen tot op de laatste speeldag mee om de 1e periodetitel. In 2011-2012 greep men in de 4e klas er net naast toen men op de 8e speeldag verloor van Bon.Boys. In 2013-2014 en in 2014-2015 speelde men in de 3e klas en werd er eerst nog verloren van DCS in een beslissingswedstrijd om de 1e periodetitel, afgelopen seizoen won het soeverein de 1e periodetitel na een 6-0 zege op Warnsveldse Boys op de één na laatste speeldag. Dit seizoen speelt het 1e in de 2e klas KNVB en opnieuw staat het bovenaan na 6 speelrondes. Komende zondag wacht medekoploper SDOUC en staat dus voor de vierde keer in vijf jaar tijd de 1e periodetitel op het spel.

In het eerste seizoen (2011-2012) van trainer Michel Feukkink was er na twee keer een 10e plaats en een 8e plaats in de voorgaande drie seizoenen in de 4e klas KNVB, ineens de kans op de 1e periodetitel. Na een prima seizoensstart met overwinningen op Reünie, Sp. Lochem, VVG, 25, Ajax Bredenbroek, FC Eibergen en een gelijk spel tegen Witkampers stond Vorden 1 na 7 speeldagen zo maar op een gedeelde 1e plaats in de stand en daarmee ook in de 1e periode. Men moest tegen de andere koploper, Bon. Boys uit Haaksbergen en dan hopen dat de 3e koploper Witkampers een steek liet vallen of in ieder geval niet met een te grote score zou winnen. Het liep deze middag in Haaksbergen net even anders dan gehoopt want op het kunstgras van Bon. Boys met 7-1 verloren en kwam de periodetitel in Laren terecht. Op het einde van de competitie won dit 1e elftal van Vorden wel gewoon de 3e periodetitel, na de winst op KSV, en mocht het als de nummer 4 in de eindrangschikking dus deelnemen aan de nacompetitie voor promotie naar de 3e klas. Na winst op Angerlo Vooruit en Reünie werd in de finale gewonnen van HC’03.

In het 1e jaar in de 3e klas was handhaving de doelstelling en drie wedstrijden voor het einde van de competitie werd dit doel bereikt. Een periodetitel zat er in het 1e jaar niet in, maar toen in 2013-2014 voor het eerst voor het tweede achtereenvolgende seizoen in de 3e klasse C aangetreden mocht worden, liet Vorden 1 direct een visitekaartje achter. In de 8e speelronde werd zeer overtuigend tegen VIOD met 3-0 gewonnen en toen na afloop bleek dat FC Winterswijk had verloren, stond Vorden , FC Winterswijk en DCS ineens met z’n drieën bovenaan in de eindstand van de 1e periode. FC Winterswijk had een slechter doelsaldo, dus zij waren al uitgeschakeld en Vorden en DCS hadden een gelijk doelsaldo, dus moest drie weken later een beslissingswedstrijd bepalen wie de 1e periode zou veroveren. Vorden verloor met 3-1 van de ploeg uit Zevenaar op het neutrale veld van VIOD in Doetinchem maar had wel degelijk laten zien dat het aanwinst was voor de 3e klasse.

Afgelopen seizoen werd de kroon gezet op het werk en liet Vorden 1 ook direct in de 1e periode al zien, welke ploeg de meeste aanspraak maakte voor het kampioenschap. Vanaf de 1e speeldag stond het bovenaan en toen na de 7e speelronde, dus nog met een wedstrijd te gaan, er met maar liefst 6-0 werd gewonnen van Warnsveldse Boys kon de champagne al ontkurkt worden. Achteraf was deze ongeslagen 1e periodetitel niet nodig geweest, want ook de 2e en 3e periodetitel werd behaald (maar officieel gaan deze dan naar de nummer 2 in de periodestand, omdat het team al een periodetitel heeft behaald), maar het kampioenschap in de 3e klas zorgde er voor dat deelname aan de nacompetitie niet meer nodig was.

Komende zondag staat op de 7e speeldag van dit seizoen de topper tegen SDOUC op het programma. Vorden 1 staat in het 1e seizoen in de 2e klas KNVB ook nu weer bovenaan in de 1e periode. Samen met SDOUC en Quick 1888 heeft Vorden 13 punten uit 6 wedstrijden en zullen zij strijden om de eerste prijs van dit seizoen terwijl FC Winterswijk en BVC’12 met 10 punten ook nog kansen hebben. Het heeft onze fotograaf Rob Immink geïnspireerd tot het maken van een prachtige poster waarop de wedstrijd Vorden 1 als SDOUC 1 als een film wordt aangekondigd …

rob immink vorden sdouc

In 2011-2012 werd op de 8e speeldag verloren van Bon. Boys met de spelers Gerrit Wenneker, Rene Nijenhuis, Renz Cornegoor, Dennis Wentink, Micha Bolink, Don Rouwen, Bart Stokman, Stefan Eggink, Frank Hiddink, Daan Wiegerink, Wiebe de Jong en Rik Schröer. Maar de lachende derde werd uiteindelijk Witkampers, want op basis van doelsaldo kaapte zij de 1e periode voor de neus van Bon. Boys weg.

Vorden Bon Boys

In 2013-2014 eindigde FC Winterswijk, DCS en Vorden gelijk in de 1e periode .FC Winterswijk viel af met een slecht doelsaldo en Vorden en DCS moesten een beslissingswedstrijd spelen op het veld van VIOD. Met de spelers Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Kortstee, Stefan Eggink, Bas Boers, Sam Abbink, Roy Böhmer, Wiebe de Jong, Daan Horstman, Rick Schröer en Niels Siemerink werd met 3-1 verloren, maar Vorden 1 had laten zien dat er serieus rekening gehouden diende te worden met deze ploeg in de 3e klas KNVB.

Vorden DCS

Afgelopen seizoen won Vorden 1 de eerste 7 wedstrijden van het seizoen en toen met 6-0 was gewonnen van Warnsveldse Boys kon geen enkele ploeg Vorden meer inhalen in de 1e periode. Vier weken later werd er met Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Kortstee, Stefan Eggink, Sam Abbink, Erik Oldenhave, Roy Böhmer, Rick Schröer, Koen Oosterhuis, Daan Horstman en Gijs van der Veen op eigen veld opnieuw gewonnen en ditmaal was Gendringen de klos. Hieronder een foto uit deze wedstrijd, waarmee Vorden 1 na verlies tegen AZC en een gelijk spel tegen WVV direct weer orde op zaken stelde.

Vorden Gendringen