Vorden 3 basteomZondag 12 oktober 2014 – Vorden 1 heeft ook haar 6e achtereenvolgende wedstrijd gewonnen en staat met vijf punten voorsprong royaal bovenaan in 3c. In de mistige ochtenduren speelde Vorden 3 gelijk, verloor het 5e elftal en won Vorden 6 voor het eerst dit seizoen een competitiewedstrijd. Vorden 2 moest aantreden in Hengelo Ov. tegen koploper BWO 2 en speelde een goede wedstrijd maar verloor met 0-2. Het vierde elftal deed goede zaken want het won alweer de derde wedstrijd van het seizoen.

In Aalten kwam s’middags AD’69 erg sterk uit de startblokken en reeds in de 5e minuut dook de spits van AD’69 al alleen voor keeper Verstege op, maar schoot de bal over. Nog geen vijf minuten later gleed Robin Verstege uit en stuiterde de bal over hem heen, maar gelukkig kon aanvoerder Eggink de bal van de doellijn schieten. En weer 5 minuten later wilde Robin Verstege het spel snel hervatten en gooide direct linksback Sam Abbink aan, maar de rechtsbuiten van AD’69 zat er met zijn hoofd tussen. In de daaropvolgende aanvallende actie van AD’69 herstelde Verstege zich goed en blokte de inzet van de spits op prima wijze.

Vorden 1 liet echter hoe meer de 1e helft vorderde zien dat het in balbezit duidelijk de betere ploeg was. Het vond elkaar makkelijker en was in de uitvallen ook steeds erg dreigend. Bart Stokman moest uitvallen met een dreigende hamstringblessure en de van Ratti afkomstige invaller Niek Nijenhuis liet direct zien dat hij in twee maand heeft aangepikt bij het niveau van Vorden 1. Met een prima ‘uitdraai-actie’ speelde hij zichzelf vrij en gaf de bal aan de vrij staande Rick Schröer en deze zette met een mooi steekbal Daan Horstman vrij voor de keeper. Daan liet zien dat hij niet voor niets tot één van de beste spitsen van 3c wordt gerekend, want hij rondde deze kans prima af. Nog geen 10 minuten later leek de wedstrijd al beslist toen Daan Horstman voor de tweede keer toe sloeg. In de 2e helft kwam AD’69 terug in de wedstrijd en toen een kwartier voor tijd zelfs 2-1 werd, moest Vorden 1 toch nog een kwartier lang de voorsprong verdedigen. Met een uitstekende wedstrijdmentaliteit bleef AD’69 hoop houden op een gelijk spel, maar net als tegen VVO, FC Eibergen, Doetinchem en vorige week Bon.Boys sleepte het 1e elftal wederom een voorsprong van 1 doelpunt uit het vuur.

Al met al is het een redelijk tot goede competitiezondag geworden, met drie winstpartijen (1e, 4e en 6e) een gelijk spel (3e) en twee verliesbeurten (2e en 4e). Vorden 1 staat ongeslagen bovenaan en het is in ieder geval zeker sinds 1977, toen het 1e elftal voor het eerst in de ‘KNVB’ kwam te voetballen niet eerder voor gekomen. Wij zullen onze vaste supporters en oud Vorden 1 spelers Jan Lindenschot, Joop Westerveld, Ap Nijenhuis en Driekus Groot Jebbink maar eens vragen of het 1e elftal ooit in de jaren ’50 en ’60 zo’n competitiestart heeft gekend, maar hoe dan ook het blijft natuurlijk een zeer opvallende prestatie. Vooral in 3c, waar normaal gesproken altijd gezegd wordt dat iedereen van elkaar kan winnen en waar de verschillen ieder seizoen miniem zijn, is het abnormaal dat een ploeg na zes wedstrijden al vijf punten voorsprong heeft. Vorig seizoen bijvoorbeeld eindigde FC Winterswijk, Vorden en DCS met 16 punten uit 8 wedstrijden met drie ploegen bovenaan in de 1e periode en moesten DCS en Vorden een beslissingswedstrijd spelen omdat het doelsaldo ook gelijk was. Nu heeft Vorden 1 dit aantal punten (16) al te pakken na zes wedstrijden en had het bestuur gisteren bijna nog bloemen moeten gaan halen bij het plaatselijke tankstation, want in de allerlaatste minuut miste Gendringen namelijk een penalty bij AZC en bleef de stand daardoor 2-1 en op hetzelfde moment scoorde Reünie bij Warnsveldse Boys de 5-6. Hadden  AZC en Reunie een gelijk spel behaald dan had Vorden 1 gisterenmiddag om 16.00 uur al een feestje kunnen vieren, nu kan het bij winst tegen Warnsveldse Boys,  nog steeds 1 wedstrijd voor het einde van de 1e periode,   de titel in de wacht slepen.

Ga voor het volledige wedstrijdverslag van het 1e elftal naar ‘wedstrijdverslagen’ en kijk voor een mooie fotoreportage van het 3e elftal op de site van Rob Immink via menu/fotos. Klik op de volgende link voor een mooi radiointerview met onze succesvolle trainer Michel Feukkink bij Optimaal FM: http://www.optimaalfm.nl/sportnieuws/8257/reacties-trainers-amateurvoetbal-speelronde-6.html#.VDrNbAk8wcQ.twitter