siebren bijenhofVorden 13 maart 2016  – Vanmiddag heeft Vorden 1 in de wedstrijd tegen SDOUC twee gezichten laten zien. In de eerste helft was de equipe van trainer Michel Feukkink heer en meester en liet op het kunstgras van de Samenwerking Doet Overwinnen Ulftse Combinatie prachtig positiespel zien, maar maakte ‘slechts’ één doelpunt. In de tweede helft was er echter niets meer te zien van dit goede spel en nam SDOUC het ritme over. Direct na rust werd het 1-1 en de gehele 2e helft was het de ploeg uit Ulft dat de klok sloeg. In de laatste 10 minuten probeerde Vorden nog weer voor de winst te gaan, maar op een paar scrimmages na kwam er verder geen kansen op een overwinning.

Vorden 1 trad in het oranje aan in de uitwedstrijd tegen SDOUC en liet direct zien dat het op het kunstgras prima uit de voeten kan. Met flitsend combinatievoetbal, prima positiespel en vele korte combinaties speelde het direct vanaf het eerste fluitsignaal een prima 1e helft. Constant konden de 11 spelers van Vorden 1 elkaar heel makkelijk vinden al moet ook gezegd worden dat in de 1e helft SDOUC zich wel heel makkelijk naar de slachtbank lieten leiden. Het wachten was alleen op de verdiende 0-1 en die leek te komen in de 12e minuut toen SDOUC achterin in de fout ging en in de opbouw zomaar de bal in de voeten van het vordense middenveld speelde. Siebren Bijenhof kon zo oprukken met de bal aan de voet en gaf op het laatste moment keurig de bal naar Mike van Lingen en deze schoot, geheel vrij staand voor de keeper Björn Grotenhuys,  net voor langs. In de 22e minuut kwam alsnog de 1-0 toen Bas Kortstee voor de zoveelste keer mee naar voren ging en het middenveld over stak met sierlijke tred. Bas gaf op ongeveer 25 meter een prachtige steekbal, precies in de loop van Siebren Bijenhof en deze scoorde eenvoudig alleen voor de keeper de 0-1. Vorden bleef na deze treffer de overheersende partij liet bij vlagen werkelijk oogstrelend combinatievoetbal zien. Hoogtepunt van deze fase was een aanval die linksachterin werd opgezet door Bas Abbink en via Roy Böhmer en Daan Horstman en een prachtige voetbeweging van Mike van Lingen bij Siebren Bijenhof terecht kwam en deze goed spelende middenvelder schoot vanaf de 16-meter buiten bereik van keeper Grotenhuys op de kruising.

Vorden diende zichzelf te belonen met het goede spel en de mentaal zo kwetsbare ploeg uit Ulft, waar afgelopen dinsdag de trainer op stapte, zodoende de genadeklap uit te delen, maar jammer genoeg voor de geel-zwarten gebeurde dit niet. Het bleef daarom slechts een verschil van één doelpunt en dan weet je vaak dat een ploeg die achterstaat na de rust direct het heft in handen wil nemen. SDOUC wilde dit ook en kwam een stuk feller uit de startblokken dan Vorden. Toch speelde Vorden 1 met veel zelfvertrouwen omdat zij met 15 tegendoelpunten de minst gepasseerde verdediging heeft en zodoende met flair en uitstraling de 0-1 over de streep wilde trekken. In de 51e minuut kreeg Vorden een ingooi op zo’n 30 meter over de middenlijn en zoals gebruikelijk gooide Stefan Eggink deze ver in. De terug gekopte bal stuiterde weer richting Stefan Eggink en deze wilde het leder controleren via de borst, maar de fel opererende tegenspeler duwde de fysiek sterke Eggink als een beginneling omver en liet daardoor toe dat SDOUC in de counter kon toe slaan. Het eindstation was uiteindelijk een voorzet van de linkerkant en de inzet werd in eerste instantie spectactulair geparreerd door keeper Verstege, maar in de rebound sloeg SDOUC alsnog toe; 1-1.

Het werd daarna een zeer rommelige wedstrijd waarin Vorden 1 er maar niet in slaagde om ook maar engiszins in de buurt te komen van het niveau van de 1e helft. Vorden vergat te blijven combineren en ging al gauw mee in het spel van SDOUC dat vooral gebasseerd is op veel strijd op het middenveld en van daaruit met diepteballen de voorhoede in werking te stellen. De uiteindelijk eindstand van 1-1 was dan ook terecht omdat dit keer de wedstrijd heel letterijk ‘Een wedstrijd met twee gezichten’ bleek te zijn.

sdouc vorden 2

sdouc vorden