vorden 1 - loil 1

Vorden 19 augustus 2015 – Vorden 1 heeft gisterenavond door een keurige en regelmatige 4-0 overwinning op 4e klasser Loil de eerste bekerwinst van dit nieuwe seizoen behaalt. Niet alleen de einduitslag, maar zeker ook de gretigheid, de felheid, het goede positiespel en de fraaie doelpunten stemde trainer Michel Feukkink tot tevredenheid. De eerste wedstrijd op het eigen Sportpark in het seizoen 2015-2016 zorgde dus al met al voor veel vrolijke gezichten.

Vorden 1 en oefen- en bekerwedstrijden tijdens de voorbereiding is in de laatste 25 jaar niet echt een gelukkig samenspel geweest. Het overleven van de bekerpoule, waarbij in de maand augustus 3 tegenstanders onder je gehouden dient te worden om je te plaatsen voor de 2e ronde, is eerder uitzondering dan regel. Het laatste seizoen dat het 1e elftal enigszinds van zich heeft laten spreken is alweer 8 seizoen geleden toen er in de 4e ronde werd aangetreden tegen Quick ’20 waarbij destijds met 2-0 werd verloren van de toenmalige Hoofdklasser uit Oldenzaal. In de 86-jarige historie heeft het 1e elftal verder twee keer een bekerfinale gehaald al was dit wel beide keren de zogenaamde GVB-beker, omdat er in die jaren nog sprake was van onderafdelingen. In 1970-1971 verloor men de finale van Lettele en in 1995-1996 werd op het neutrale veld van Sp. Brummen na verlenging met 2-1 verloren van Heeten. In het KNVB-bekertournooi afd. Oost ,dat na het ophefffen van de onderafdelingen in 1996 als enigste bekertournooi gespeeld wordt, heeft het 1e elftal de beste prestatie geleverd in het seizoen 1998-1999 toen met trainer Wolvetang de 1/8e finale werd behaald tegen de in dat seizoen algemeen nederlands amateurkampioen HSC’21 uit Haaksbergen. Nadat in de knock-out fase WVV Hengevelde, MVV uit Maria-Parochie en Rood-Zwart uit Delden werden verslagen moest na een fraaie wedstrijd het 1e elftal met 3-1 het hoofd buigen tegen de groen-witten met de voorhoede Visser-Sepp-Looms en oud profs Dikken en keeper Ensink.

Gisterenavond werd er dus afgetrapt voor het bekertournooi van het seizoen 2015-2016 en het 1e elftal speelt in de poulefase dit seizoen tegen Loil, PAX en Socïi. De groen-witten uit het gelijknamige kerdorp van Didam waren de eerste tegenstander en tegen de 4e klasser, die afgelopen seizoen een 5e plaats behaalde in 4D, was het vanaf de eerste minuut duidelijk dat er twee klasses verschil tussen beide ploegen zat. Dat is in het amateurvoetbal geen ‘zekerheidje’ want het komt natuurlijk regelmatig voor, en zeker in bekerwedstrijden, dat dit verschil in kwaliteit en vooral handelingssnelheid teniet wordt gedaan door een goede teamprestatie, inzet, fysiek of een gunstig scoreverloop. Dat zat er gisterenavond niet in voor Loil en ondanks dat deze ploeg verzorgd voetbal liet zien en voorzien is van een prima wedstrijdinstelling was het na een kwartier al 2-0 en kreeg in de eerste helft keeper Robin Verstege maar 1 cornerbal te verwerken. Vorden 1 kwam fris uit de startblokken en vooral aan de rechterkant liet Bart Stokman op het rechtermiddenveld zien dat hij zijn snelheid niet op zijn vakantieadres heeft achter gelaten. Aangezien Michiel Barink op de rechterback positie speelde, kon Bart naar hartelust als rechtshalf met zijn snelheid de diepte in duiken en keer op keer lukte het hem om de achterlijn te halen. Daarnaast was spits Mike van Lingen wederom opvallend aanwezig en nadat hij afgelopen weekend ook al van zich deed spreken, was het nu in de 5e minuut dat de potige spits de bal al binnenkopte in de korte hoek vanuit een inworp van Stefan Eggink.

Vorden 1 bleef geconcentreerd, snel en met veel felheid spelen en liet vooral in balbezit mooie en goede dingen zien waar trainer Michel Feukkink mee verder kan. De vanuit de A-jeugd afkomstige Siebren Bijenhof mocht samen met Roy Böhmer op het middenveld spelen en hij liet een prima indruk achter door vooral steeds de simpele oplossing te kiezen en dat is knap omdat hij afgelopen zaterdag ongelukkig speelde als laatste man in de wedstrijd tegen Zelos. Vaak wil je dan als jonge speler heel geforceerd dit verbeteren en ga je in je ijver steeds de moeilijkste keuzes maken, maar Siebren bleef juist samen met Roy op het middenveld souverein overeind door constant de dichtsbijzijnde oplossing te kiezen.

Het werd voor rust ook nog 2-0 door aanvoerder Stefan Eggink en na de rust werd de regelmaat van het scoren voort gezet, want allereerst werd het 3-0 door Frank Hiddink na een heerlijke steekpass van Niels Siemerink en uiteindelijk werd het nog 4-0 door een eigen doelpunt van Loil.

Terwijl de ongeveer 75 toeschouwers onder het kunstlicht de laatste verrichtingen van de wedstrijd bekeken, was de Kuijpercommissie in de personen van Hans Wullink en Ard Kettelerij samen met René Nijenhuis druk bezig met het aanleggen van de nieuwe geluidsinstallatie onder de tribune,  waren Herman en Ansje Vrielink de laatste handelingen aan het verrichten rondom het hoofdveld wat betreft de schoongemaakte en ook nieuwe reclameborden en werd er door de selectie en het 5e elftal nog druk getraind ter voorbereiding op het seizoen. Zo eindigde rond 22.00 uur deze eerste wedstrijdavond van het seizoen 2015-2016 op ons Sportpark en werd met een glimlach het hek afgesloten.

Vorden 1 speelt volgende week dinsdag (25 augustus) uit tegen PAX in Hengelo en de week erop op dinsdag 1 september in Wichmond tegen de andere buurman in deze poule, Socïi.

vorden 1 - loil 1 doelpunt