vorden-1-concordia-wehl-1-2-2

Vorden 16 november 2016 – Gisterenavond heeft Vorden 1 zich na een 3-0 winst op Vosseveld weten te plaatsen voor de 2e ronde (knock-out fase) van de Achterhoek Cup. Door twee doelpunten van Mike van Lingen en een benutte penalty van Sam Abbink werd de 5e klasser uit Winterswijk verslagen. Aan beide kanten werden jeugdige spelers ingezet en aan Vordenzijde was dit in de vorm van Guido Beerning (17), Luuk Smit en Bart Bouwmeester (beide 16 jaar). Het goede nieuws was verder bij Vorden dat de 20-jarige spits Gijs van der Veen voor het eerst dit seizoen na zijn enkel operatie in augustus, minuten kon maken in de hoofdmacht.

Vorden en Vosseveld zitten beide in een poule van 3, waarbij Keyenburgse Boys de andere tegenstander is. Aangezien de eerste twee van de poule over gaan naar de knock-out fase, kon na het verlies van beide clubs tegen Keyenburgse Boys gisterenavond de winnaar zich in ieder geval ook plaatsen voor deze 2e ronde. Bij een gelijkspel had het doelsaldo een rol gespeeld en had Vosseveld een licht voordeel door meer gescoorde doelpunten. Vorden nam direct het initiatief en speelde op het door de langdurige regenval natte, daardoor ietwat gladde maar verder goed bespeelbare veld veelal in balbezit. Toch was het niet zo dat het verschil van drie klasses in de score werd uitgedrukt al maakte Mike van Lingen uit een afgeslagen corner op prachtige wijze via een volley de 1-0. Dit was ook de ruststand en toen in de 2e helft wederom Mike van Lingen via een intikker de 2-0 maakte en Sam Abbink uit een strafschop de 3-0 was de wedstrijd gelopen. Vorden 1 speelde zonder aanvoerder Stefan Eggink, laatste man Bas Kortstee en spits Frank Hiddink. Opvallend en prettig nieuws voor de geel-zwarten was het feit dat Gijs van der Veen voor het eerst sinds zijn enkel operatie in augustus weer minuten kon maken. Door de afwezigheid van de genoemde drie basisspelers mochten tevens de JO19-1 spelers Guido Beerning en Luuk Smit mee doen. In de 2e helft kwam ook nog Bart Bouwmeester in het veld voor Bart Stokman en zodoende maakte de 16-jarige eerste jaars A-junior zijn debuut in de hoofdmacht van v.v. Vorden.

Vorden weet zich door de 3-0 overwinning voor het tweede achtereenvolgende jaar te plaatsen voor de knock-out ronde. In de drie jaren daarvoor werd er direct vanaf ronde 1 via het knock-out principe gewerkt en behaalde Vorden 1 in 2012 de halve finale tegen Concordia Wehl en werd het in 2013 en 2014 achtereenvolgens uitgeschakeld door HC’03 en Vios Beltrum. Afgelopen seizoen kwam de ploeg van trainer Michel Feukkink tot de kwartfinale waarin DZSV uit Dinxperlo te sterk was na shoot-outs.

Kijk voor meer uitslagen en bijzonderheden op :

Website Achterhoek Cup

vorden 1 tegen babberich