vorden 1 - loil 1

Vorden 4 september 2015 – In de afgelopen 2 weken hebben de 6 ploegen uit de A-categorie, 1e, 2e, A1, B1, C1 en D1, hun bekerwedstrijden in de poulefase afgehandeld. De poulewedstrijden leverde mooie en pittige wedstrijden op, ook al heeft het voor geen enkel team een plek in de 2e ronde opgeleverd. Voor al deze teams staat dit weekend de start van de competitie op het programma en dat levert direct enkele interessante ontmoetingen op.

De voorbereiding zit er dus voor al deze 6 teams op en komend weekend begint de competitie. Vorden 1 zal voor het eerst in de 2e klas gaan spelen en na de drie bekerwedstrijden en oefenwedstrijd tegen Zelos zijn zij klaar voor de seizoensopening tegen Babberich. Vorden 2 begint voor het 2e achtereenvolgende jaar in de res. 3e klas en is dit seizoen ingedeeld in de achterhoekse klasse. De eerste wedstrijd van het team van trainer Udo Heij is de streekderby tegen Ruurlo 2 dat gedegradeerd is uit de res. 2e klas.

Bij de jeugd gaat de D1 voor het eerst in de Hoofdklasse spelen. Het D1 team van afgelopen seizoen heeft een keurige 2e plaats behaald in de 1e klas en dit resulteerde in promotie naar de Hoofdklas. Het wordt een pittige competitie voor het team van trainer Willem Lichtenberg met o.a. clubs als Bennekom, Juliana Malden en Beuningse Boys, maar natuurlijk ook een prachtige uitdaging en met o.a. 6 spelers uit D1 van afgelopen seizoen. Morgen beginnen zij met een thuiswedstrijd tegen Eldenia en volgende week staat de uitwedstrijd tegen VDZ uit Arnhem op het programma.

Vorden A1, B1 en C1 spelen allemaal in de 1e klas en ook voor hun begint morgen de competitie. Alle drie teams hebben een pittige bekerronde gespeeld waarbij C1 nog een inhaalwedstrijd dient te spelen. De C1 speelt in de achterhoekse competitieklasse en begint uit tegen Zelos, terwijl B1 meer richting de stedendriehoek speelt en de eerste wedstrijd uit tegen Warnsveldse Boys speelt.  De A1 speelt nu alweer voor het 4e achtereenvolgende seizoen in de 1e klas en is dit seizoen ook ingedeeld in de competitie richting stedendriehoek. De A1 start morgenmiddag met een thuiswedstrijd tegen Heeten A1.