vorden c3Vorden 18 januari 2015 – De voorjaarsindeling voor de jeugdteams van v.v. Vorden is definitief bekend gemaakt door de KNVB. Vorden A1, B1, C1, D1 en D2 spelen een jaarcompetitie en de overige jeugdteams in de zogenaamde halfjaarcompetities.  Op 7 februari is de eerste speeldag van de voorjaarscompetitie en het programma is al terug te zien via het menu ‘Wedstrijden – Speelschema’.

Vorden B2 is in een pittige poule ingedeeld met B2 teams van geduchte tegenstanders als PAX, Concordia Wehl en SDOUC, terwijl er ook vier keer tegen een B1 team gestreden moeten worden, nl. Halle, VVL, Kilder en Westendorp. Vorden C2 is in de 3e klasse gebleven en heeft net als in de najaarscompetitie een mooie indeling met veel C2 teams van gelijkwaardige verenigingen. De C3 is een klasse lager ingedeeld en hoopt nu in de voorjaarscompetitie ook eens een wedstrijdje te winnen. Vorden C4 is op hetzelfde niveau gebleven, maar speelt nu in de Achterhoek in plaats van Apeldoorn, Deventer, Twello en Eerbeek en komt veelal gelijkwaardige verenigingen tegen zoals PAX, Zelos, Basteom, RKZVC en Angerlo. De meiden van MC1D hebben een prima debuut gemaakt in de 2e klasse en zij blijven ook in de voorjaarscompetitie op dit niveau voetballen. Zij spelen nu echter meer richting Twente, want zij zijn ingedeeld bij ploegen uit Rijssen, Goor, Holten, Enter, Neede en Eibergen.

Bij de pupillen speelt Vorden D3 en D4 beide weer in de 4e klasse. Vorden D4 eindigde op een keurige 2e plaats maar aangezien kampioen Almen D1 geen gebruik heeft gemaakt van de promotie, speelt D4 wederom in de competitie bij dit team.

Bij de E jeugd is E1 gepromoveerd naar de 1e klasse en Vorden E3 is een klasse lager ingedeeld. E1 speelt in de Achterhoek en moet tegen de E1 van mooie, gelijkwaardige verenigingen en zit bij 3 E2 teams in van grote verenigingen zoals FC Winterswijk, AZSV en FC Trias.

Bij de F-pupillen hebben wij na de winterstop een extra team ingeschreven, aangezien uit de Mini F een F5 is ontstaan. Vorden F1 is na het kampioenschap gepromoveerd naar de 1e klas en kan de borst nat maken met veel pittige tegenstanders. Het nieuwe Vorden F5 is ingedeeld in de 5e klas en speelt samen met F4 in een competitie richting Zutphen, Gorssel, Deventer. Vorden F3 hoeft niet meer naar bijvoorbeeld Lobith en Groessen , maar spelen nu tegen buurtclubs als Ratti, Socci, PAX en Basteom. Na de winterstop is er nog 1 Mini F team en zij spelen een aantal onderlinge toernooien (4×4) op zaterdagmorgen.

Klik op het excelschema om de gehele voorjaarsindeling van alle jeugdteams te bekijken (let op twee tabbladen!):  Voorjaarsindeling jeugdafdeling 2015