vorden d1 bennekom D1 klein

Vorden 18 december 2015 – De KNVB afd. Oost heeft gisteren de voorlopige indeling van de voorjaarscompetitie bekend gemaakt voor zowel de junioren als de pupillen. In een speciale bijeenkomst op 4 januari bij FC Zutphen kan een afgevaardiging van de TJC van v.v. Vorden samen met de overige verenigingen in deze regio nog speciale wensen inbrengen om eventuele wijzigingen met de overige clubs af te dwingen. De A1, B1, C1 en D1 spelen in een jaarcompetitie en vallen dus buiten deze regeling. Na de winterstop is er weer een extra team bij gekomen en speelt v.v. Vorden met 5 F-teams en 7 E teams.

Bij v.v. Vorden is er na de winterstop dus wederom sprake van een mijlpaal, want het aantal jeugdteams dat in competitieverband uit komt is weer gestegen. Na de winterstop is er namelijk sprake van een F5 en samen met de 7 E-teams, de 3 D-elftallen, de 4 C-elftallen, 3 B-elftallen en 2 A-elftallen en de twee meiden juniorenteams komt het aantal jeugdteams dus uit op 26! Vanuit onderaf blijft het dus gewoon door gaan met jonge nieuwe leden en ook bij de Mini F komen er na de winterstop weer twee teams bij. Het aantal leden is in de maand december met de komst van 5 nieuwe jeugdleden gestegen naar maar liefst 527 leden!

Rond 2010 kwamen de eerste berichten van de ‘krimp’ in de Achterhoek naar ons toe en in het toenmalige ‘Privatiseringsproject’ van de Gemeente Bronckhorst werd in het kader van de niet alleen gewenste maar ook noodzakelijke uitbreiding van het aantal speelvelden tegen v.v. Vorden (maar ook Zelos en PAX) door de gemeente verteld dat door het verminderen van de geboortecijfers niet reeël was om voor een 4e veld te gaan. Wij hebben hier destijds al tegen geageerd, maar zelfs onderbouwde cijfers konden destijds de gemeente niet op andere gedachten krijgen. Anno 2015 is het bewijs dubbel en dwars bewezen dat het zeker nog 15 tot 20 jaar duurt voordat de lage geboortecijfers echt invloed zal hebben op het aantal teams en dus ook op de bezetting van de velden, want met maar liefst 5 F-teams en 7 E-teams heeft Vorden 116 spelers tussen de 6 en 10 jaar en daar komen dan ook nog eens 7 Mini F-spelers bij. Ook bij de junioren spelen wij in het voorjaar weer met 11 (!) teams en dit houdt in dat het op de zaterdagen in februari, maart, april en mei weer bomvol wordt op ons Sportpark ‘t Grote Veld met gemiddeld iedere week 13 á 14 thuiswedstrijden.

Hieronder is de indeling van de voorjaarscompetitie terug te vinden en via de bovenste link kunt u de E- F teams bekijken en in het onderste overzicht staan de D, C, B en A-elftallen genoemd.

indeling voorjaarscompetitie – 7-tallen

indeling voorjaarscompetitie – elftallen