bart stokmanZaterdag 28 maart – Aankomende zondag staat de 19e competitiewedstrijd van Vorden op het programma en mag het in Hengevelde aantreden tegen  WVV’ 34. Verdediger Bart Stokman blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag een overwinning in de kraker tegen AZC. Hoe heb jij deze toch wel beladen wedstrijd beleefd en was de uitslag in jouw ogen terecht?

Na de teleurstellende 2-1 uitslag bij AZC waren wij als ploeg gebrand op een overwinning. Ondanks dat we allemaal gemotiveerd waren om de wedstrijd te winnen was de start van onze kant niet goed. Binnen een kwartier stonden we dan ook met 0-2 achter. Met veel strijd en beleving hebben we gelukkig de stand verdiend kunnen ombuigen naar een 3-2 overwinning. Ik heb de wedstrijd als zeer prettig beleefd uiteraard door de overwinning, maar des te meer door het wedsstrijdverloop en de uitslag uit de heenwedstrijd.

Na Erik en Stefan ben jij al een soort van routinier in dit jonge team, hoe ga je hiermee om?

Vorden 1 is inderdaad een erg jong team. Na Erik, Niels, en Stefan ben ik met mijn 24 jaar een van de oudste. Ik ben ondanks ‘routinier’ van dit team, niet bewust meer het team gaan coachen of aansturen. Ik vind namelijk dat Vorden 1 voetballend een heel volwassen team is. Daarnaast is Vorden 1 niet alleen een selectieteam, maar is het ook een vriendenteam, dat voor elkaar door het vuur gaat.

Waar zit in jouw ogen nou net het verschil tussen de afgelopen seizoenen waar je leuk mee doet in de 3e klasse en dit seizoen waar jullie een topprestatie neerzetten?

Het grootste verschil is dat we als team dit seizoen constanter presteren. Waar we vorig seizoen bij enkele wedstrijden ver beneden ons niveau speelden is onze ondergrens dit seizoen veel hoger. Tevens is het een kracht van ons team om met zijn allen een voorsprong te verdedigen. Als een gevolg hiervan hebben we dit seizoen meerdere malen met 1 doelpunt verschil gewonnen. Concurrenten zien dit wellicht als geluk, wij als team weten beter.

Aankomende zondag staat de uitwedstrijd tegen WVV’34 uit Hengevelde op het programma, wat herinner je nog van de thuiswedstrijd en wat zijn je verwachtingen voor deze wedstrijd?

In de thuiswedstrijd speelde WVV’34 een sterke wedstrijd. Met opportunistisch voetbal en veel strijd in het laatste kwartier van de wedstrijd hebben we toen nog een punt gepakt. Zondag verwacht ik een zelfde soort wedstrijd, waar wij als team voor de overwinning moeten gaan.