IMG_7425Vrijdag 1 april 2016 – Aankomende zondag staat de uitwedstrijd tegen WAVV uit Wageningen op het programma voor Vorden 1. Na een prima gelijkspel tegen de nummer twee en vier uit de competitie nu op bezoek bij de nummer drie. Verdediger Michiel Barink blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen BVC beleefd?

Voor mij was het een wedstrijd met twee verschillende helften waarvan de uitslag in mijn ogen ook wel een beetje terecht is.  In de eerste helft domineerde we en overklasten we BVC en kwamen we ook terecht op een 1-0 voorsprong. Dat ze dan vier gele kaarten pakten in de eerste helft zegt ook genoeg. Je speelt daarna de gehele tweede helft met een man meer, maar je komt er helaas niet aan te pas. Verloren duels, een speelveld wat te groot was, waardoor we telkens achter de feiten aanliepen en de 1-1 ook zag aankomen. Jammer, want het was een keer mooi geweest om de overwinning over de streep heen te trekken.

Hoe bevalt het je dit seizoen in het eerste elftal en wat vind je van het niveau in de tweede klasse?

Het bevalt me prima in het eerste elftal. Ik heb het naar me zin en het is een leuk team. Of ik al echt gewend ben aan het 2e klasse niveau is moeilijk te zeggen voor mij. Ik ben pas twee keer vanuit de basis gestart en heb voor de rest met oefenwedstrijden en de Achterhoek Cup meegedaan.

Wat kan je je nog herinneren van de eerste wedstrijd tegen WAVV?

Ik deed zelf deze wedstrijd niet mee in verband met een blessure.  We verloren die wedstrijd met 0-1. Het is een fysiek sterke en volwassen spelende ploeg die niet voor niets op een derde plek staat.

Wat verwacht je van het eerste elftal de rest van dit seizoen?

Het wordt een zwaar en lastig eind voor ons met tegenstanders die boven ons staan. We zijn nog niet veilig want alles staat nog vrij krap bij elkaar, maar we kijken van wedstrijd naar wedstrijd. Als we elke week met dezelfde inzet en als team voor de dag komen gaan we nog de nodige punten pakken.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

WAVV heeft de laatste vijf wedstrijden ook niet gewonnen en zullen dus thuis tegen Vorden voor de volle winst gaan. We laten ons natuurlijk niet gek laten maken en zullen na het gelijkspel tegen FC Winterswijk en BVC nu tegen WAVV de volle drie punten gaan pakken en meenemen naar Vorden.