Zaterdag 5 mei – Met nog een aantal wedstrijden te gaan blijft het spannend op de ranglijst. De verschillen bovenin en onderin de lijst blijven klein. Lukt het de selectie om morgen met drie punten terug te keren. Ate Barendsen blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen Varsseveld beleefd?

Persoonlijk vond ik het geen mooie wedstrijd om naar te kijken. Het grootste gedeelte van de wedstrijd werd uitgevochten op het middenveld. Het positieve was dat we ondanks het lastig veld toch probeerde te voetballen. De kansen waren er voor beide partijen dus in dat opzicht mag je blij zijn met een punt. Achteraf hou je toch een beetje het gevoel dat er meer in had gezeten. Veel ballen vielen voor ons net verkeerd waar normaal thuis die ballen wel goed vallen en dan hou je de drie punten in gewoon in huis.

Aankomend weekend spelen we uit tegen WAVV. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Wat ik nog weet van de thuiswedstrijd is dat we toen met 3-1 gewonnen hebben. We kwam al vroeg in de wedstrijd op achterstand. Dat kwam mede door het hoge druk zetten van WAVV. Halverwege de 1e helft kregen wij gelukkig weer de controle over de wedstrijd en dat resulteerde gelijk in de 1-1 en vlak voor rust maakten we de 2-1.  De 2e helft hebben we vooral de wedstrijd gecontroleerd en wisten in de laatste minuten nog de 3-1 te maken.

Wat vind je van de competitie van dit jaar tot nu toe?

De competitie is dit seizoen denk ik wel sterker en wij hebben het in ieder geval een stuk moeilijker dit seizoen. Ik verwacht dit seizoen zeker nog een mooie ontknoping. Alleen moet wij ons zelf niet zo druk maken want er zijn nog vijf wedstrijden en hebben alles nog in eigen hand.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht zondag een wedstrijd waarbij beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn. WAVV mist zondag hun topscorer die er dit seizoen al 17 in heeft liggen. De vorige wedstrijden hebben we daar gelijk gespeeld ik hoop dat we zondag de 3 punten mee na huis kunnen nemen!