Bas kortsteeVrijdag 24 april 2015 – Aankomende zondag staat de uitwedstrijd tegen VVO uit Velp op het programma voor Vorden 1. Opnieuw een mogelijkheid om het kampioenschap binnen te slepen. Verdediger Bas Kortstee blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag in en tegen Varsseveld gelijkgespeeld. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Het was een wedstrijd die erg gelijk op ging. In de gehele wedstrijd hebben beide teams bijna geen kansen gecreëerd en daarom vind ik het ook een terechte uitslag.

Zoals het er nu voor staat wordt het volgend seizoen  2e klasse, hoe kijk jij hier tegen aan?

Ik vind dat we eerst moeten zien dat we de punten echt binnen hebben. We merken dat de laatste lootjes nog zeer pittig zijn. Als we dat kunnen realiseren dan kijk ik zelf  heel positief tegen de 2e klasse aan. Het lijkt me dan een mooie uitdaging om met dit jonge team ons te handhaven in de 2e klasse.

Dit is je tweede jaar in het 1e team, waar zit in jouw ogen het verschil tussen het 1e en 2e jaar dat je in dit team voetbalt?

Het is 1e jaar was voor mezelf heel erg wennen aan het niveau want van de A1 naar het 1e is een grote stap. Verder is de overstap toen erg plotseling gegaan aan het begin van het seizoen.Nu in het 2e jaar probeer ik steeds meer een stabielere speler te worden in het team. Dat gaat met vallen en opstaan.

Aangezien de wedstrijd RKZVC-Varsseveld aankomende zaterdag al wordt gespeeld en bij winst voor Varsseveld zijn jullie zonder te spelen al kampioen. Hoe kijk jij tegen dit scenario aan?

Zelf zou ik het geen probleem vinden als we zaterdag al kampioen zijn, maar het is natuurlijk mooier als je zelf een wedstrijd speelt en daardoor kampioen kan worden. Maar kampioen wordt je niet eventjes.

Komende zondag spelen jullie de mogelijke kampioenswedstrijd uit bij VVO,  wat herinner je nog van de thuiswedstrijd en wat zijn je verwachtingen voor komende zondag?

Ik herinner me dat het een stugge ploeg was en dat we met maar 1 doelpunt verschil hadden gewonnen. Komende zondag verwacht ik veel strijd en passie van beide kanten. En ik hoop dat we er een mooie wedstrijd van kunnen maken met een heel mooi einde.