bas-abbinkZaterdag 26 november – Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen Winterswijk op het programma voor Vorden 1. Weten zij de nare smaak van de nederlaag weg te spoelen of heeft Winterswijk snode plannen om dit te dwarsbomen? Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

Twee weken geleden de tweede competitie nederlaag geleden tegen Rood Wit. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Ik vind dat we redelijk goed aan de wedstrijd begonnen, maar te weinig doorcombineerden op hun helft. We hebben de wedstrijd naar mijn gevoel nog volledig in handen en je krijgt hierin maar liefs twee penalty’s mee. Deze worden beide niet benut en hierdoor werden we toch een beetje onrustig tot aan de rust. Scoor je er hier wel één van ben ik ervan overtuigd deze wedstrijd prima uit te spelen. Na de rust krijg je door een prima actie en door 2 benen heen een goal tegen omdat we niet lekker in het spel zitten. We gaan geforceerd spelen en willen misschien wel te graag te snel de gelijkmaker maken. Maar het wou helaas deze week niet lukken. Ook die weken horen thuis in een seizoen.

Hoe kijk je terug op de eerste 10 competitiewedstrijden?

Ik kijk zeer positief terug op de eerste wedstrijden. We deden meteen van het begin goed mee in deze klasse en op dit niveau. Ondanks de blessures en nieuwe spelers op sommige posities doen we het heel goed en staan we ook niet voor niets op de vijfde plek. Waar we vorig seizoen vaak de gelijkspel haalden, hebben we nu de voorhoede versterkt met Ate Barendsen die belangrijke goals maakt en o.a. dit maakt het team in z’n geheel af.

Wat zijn je persoonlijke doelstellingen?

Ik hoop dit seizoen zoveel mogelijk minuten te maken en hierbij samen met de jongens zo hoog mogelijk te eindigen. Wel wil ik meer ervaring opdoen zodat ik meer kan brengen in het voetballende spel in het team i.p.v. alleen de man uitschakelen, bal afpakken en weer inleveren. Maar met dit team waarbij we elkaar graag helpen zal dit op z´n tijd wel komen. Niet ten nadele van andere maar toch zou ik graag samen met Sam tegelijk in het veld staan i.p.v. elkaar af te wisselen. Ik schiet die vrije trappen er toch ook niet in.

Vorig seizoen hebben jullie ook gespeeld tegen Winsterwijk, wat voor indruk maakte dit team op je?

FC Winterswijk is natuurlijk een mooie, grote club met een mooi complex. Wel zijn het natuurlijk stadse mannetjes wat we in Vorden zeer zeker niet zijn. Het was onderling naar mijn mening niet echt een team maar ondanks dat zaten er prima voetballers in. We hadden in zowel de thuis, als de uitwedstrijd helaas een rode kaart te pakken waar we mede door punten zijn verloren. Maar dat zal ons niet weer gebeuren.

Aankomende zondag treden jullie aan tegen Winterswijk. Wat verwacht je van deze wedstrijd en wat is je voorspelling?

Ik verwacht een smaakvolle wedstrijd waarbij Vorden weer als hecht team op zal staan en met haar supporters de 3 punten in Vorden houden. Met veel support rond de lijnen, op de tribune en onder de overkapping die ons aanmoedigen moet dit wel een winst opleveren. Ik verwacht dan ook een 3-0 eindstand met doelpuntenmakers, 2x Appie Barendsen en 1x Wiebe de Jong.

Bas abbink