Bas Abbink - verdediger

Bas Abbink – verdediger

Zaterdag 7 november – Aankomende zondag staat een thuiswedstrijd voor Vorden 1 op het programma en wel tegen WAVV uit Wageningen. Wederom een ploeg die bovenin mee draait. Lukt het Vorden om de drie punten in huis te houden? Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag een punt meegenomen uit Winterswijk. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht in jouw ogen?

Ik vond dat we erg sterk aan de wedstrijd begonnen en ook zeker het bovenliggende team waren. De 0-1 was prima opgezet en keurig afgerond. De afgekeurde 0-2 was net zo, alleen telde deze helaas niet. Ook de tweede helft startten we weer sterk in mijn ogen. Alleen is het natuurlijk heel jammer dat je met 10 man komt te staan en hierdoor de wedstrijd volledig omslaat. Je word gedwongen om meer op de verdediging te gaan spelen en kort na de kaart valt een mooie maar gelukkige goal denk ik aan de kant van FC Winterswijk. Toch hebben we de 1-1 stand keurig over de streep getrokken met hard werk, passie, beleving en goed teamwork. Hoewel we met 11 man de 3 punten denk ik mee naar Vorden hadden kunnen nemen.

Dit seizoen ben je niet altijd zeker van een basisplaats. Hoe ga je met deze rol om?

Ja dat klopt, maar met zo’n team vind ik dat geen schande. Het is een jong team met op elke plek geweldige spelers, daar hoort onderling ook strijd bij te zitten. Natuurlijk is Sam weer fit en hij is voetballend een stuk beter dan ik. Dit kunnen we goed gebruiken om in de wedstrijd te groeien. Ik krijg mijn momenten meestal wanneer het slot erop moet en ik de ballen weg kan werken met de lengte die ik wat meer heb. Dit werkt tot zover prima dus in het belang van het team ben ik het daar mee eens. Dit betekend niet dat ik m’n broer en de andere spelers niet laat werken voor hun plek.

Waar je vorig seizoen meestal links achterin startte , wordt je dit seizoen ook op andere plaatsen in de laatste linie gezet. Wat is nou je favoriete positie?

Hoewel ik vorig seizoen in het tweede op zowel de back als halfspeler als linksbuiten heb gespeeld is mijn plekje toch achterin. Op de back voel ik me prima en kom ik denk ik het meest tot m’n recht. Ondanks de concurrentie op deze positie probeer ik toch zo minuutjes mee te sprokkelen en te laten zien wat ik in huis heb. Door de blessure van Bart heb ik de afgelopen twee wedstrijden op de rechts back mogen spelen, maar ook hij word gelukkig weer fit dus het blijft werken voor een plek.

Aankomende zondag spelen jullie thuis tegen WAVV, een directe concurrent. Wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik verwacht een hele mooie wedstrijd vol strijd, passie en beleving. Het is een thuiswedstrijd waar we altijd lastig te verslaan zijn en doordat we beide bovenin de competitie meedraaien gaan beide teams natuurlijk vol voor de winst. Mede door de goeie sfeer in het team, op de club als van de trouwe supporters ben ik ervan overtuigd dat we de punten in Vorden houden aankomende zondag