Zaterdag 28 april – Na zelf op koningsnacht te hebben gespeeld, staat de volgende wedstrijd al weer op het programma. Vorden treedt aan tegen directe concurrent Varsseveld. Gaat Vorden de broodnodige punten binnenhouden of gaat Varsseveld er met de buit vandoor? Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen donderdag 2-2 gespeeld tegen Union, hoe heb jij de wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Voor mijn gevoel hebben we donderdag 2 punten te weinig gekregen. Op 10 minuten na hebben we het spel gemaakt en constante druk naar voren gehouden. We hebben goede kansen gecreëerd en als team gestreden maar het mocht deze week weer net niet zo zijn. Zoals het de laatste tijd veel gaat hebben we meer pech dan geluk en dat zie je ook aan de beide tegen goals. Maar elke punt is er één dus ons spel nemen we mee naar zondag en dan ben ik er zeker van dat als het geluk weer een keer aan onze kant staat dat we de 3 punten zeker thuis houden.

Wat is jouw verwachting voor het slot van de competitie?

De gehele competitie ligt heel kort op mekaar dus het kan nog alle kanten op. Het is voor ons belangrijk punten te pakken en weg te komen uit de gevarenzone. We hebben een ongelukkige periode achter de rug dus het is elke week weer knokken voor de overwinning. Het wordt nog heel spannend maar ik ben er niet bang voor dat wij met dit team het niet gaan redden dit jaar.

Wat weet je van de tegenstander uit Varsseveld?

Varsseveld is altijd een stugge ploeg om tegen te spelen waarbij de nodige overtredingen over en weer er vaak wel aan te pas komen. Het zijn stevige wedstrijden waar veel strijd voor nodig is om punten te pakken. Deze ploeg heeft ons in het verleden vaak goed gelegen en kwamen wij ook het vaakst als winnaar van het veld. Voetballend en als team zijn wij beter dus mocht de pech van de laatste tijd zich wat minder laten zien blijven de punten in Vorden.

Dit seizoen liggen de teams erg dicht bij elkaar, wat is jouw verklaring daarvoor?

Ik kan er niet echt een verklaring voor geven. Voetbal blijft voetbal en de uitslagen op wedstrijden zijn soms niet te vergelijken met het spelbeeld. Ik denk dat dit voor veel clubs geldt maar zeker voor ons Vorden.

Aankomende zondag spelen jullie thuis tegen Varsseveld, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Zoals iedere wedstrijd van Vorden verwacht ik weer dat er een team staat. Ondanks de kritische kreten over en weer blijven we een hecht vriendenteam die voor elkaar vecht tot het laatste fluitsignaal. Een stevige wedstrijd waarbij Vorden het spel maakt en het geluk onze kant op trekt. Die 3 punten blijven thuis.