Gijs van der Veen

Zaterdag 3 februari – Morgen staat de wedstrijd tegen Spero uit Elst op het programma voor Vorden 1. Gaat het vlaggenschip de punten in eigen huis houden of neemt Spero de punten mee? Aanvaller annex middenvelder Gijs van der Veen blikt alvast vooruit op de wedstrijd.

Afgelopen zondag met 1-1 gelijkgespeeld tegen Concordia Wehl, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Het was een wedstrijd wat we eigenlijk qua voetbal gezien hadden moeten winnen. Als je dan ongelukkig de 1-0 tegen krijgt, dan zet je alles op alles om dan weer de gelijkmaker te maken. Dat is ons gelukt in de laatste minuut en dat was zeker verdiend.

Hoe kijk je terug op de 1e seizoenshelft?

De 1ste seizoenshelft is goed verlopen. Het begin was wat minder, maar we hebben ons goed herpakt en sluiten steeds meer aan in de bovenste regionen en dat is waar we willen staan.

Je hebt al op verschillende posities gespeeld in zowel aanval als middenveld, waar ligt jouw voorkeurspositie?

Mijn voorkeur gaat uit naar de spits, maar ik begin steeds meer te wennen aan  de rol op het middenveld. Daar voetbal ik nu ook een stuk makkelijker dan op het begin. Het gaat erom dat ik speel en daar ben ik al blij mee.

Wat weet je nog van de 1e wedstrijd tegen Spero?

Dat was de eerste competitiewedstrijd als ik me goed herinner en we verloren 2-0. Kwamen vroeg 1-0 achter en zij kregen in de 1e helft ook nog een rode kaart. Ondanks een man meer konden we de stand niet gelijk trekken en maakte zij in de slotminuten nog de 2-0.

Aankomende zondag spelen jullie in Vorden tegen Spero, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik weet dat Spero ook een werk ploeg is en ook van de duels zijn . Het is voor ons een hele belangrijk wedstrijd als wij winnen kunnen we weer naar boven kijken en dat is natuurlijk wat we willen. Ik verwacht op een zwaar veld een wedstrijd met veel duels en wij houden de 3 punten in Vorden.