Robin Verstege - keeper

Robin Verstege – keeper

Vrijdag 16 oktober –  Aankomende zondag staat de kraker tegen SDOUC op het programma voor het vlaggenschip van Vorden. Lukt het Vorden weer om de 3 punten te pakken? Keeper Robin Verstege blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag een overwinning uit het vuur gesleept bij Hatert. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht in jouw ogen?

We begonnen goed, maar daarna kwam Hatert beter in de wedstrijd. Dit kwam voornamelijk doordat Hatert een tandje bij schakelde en wij de tweede ballen niet meer wonnen. Het leek een gelijkspel te gaan worden, want ook na de rode kaart konden we niet echt 100% kansen creëren. Gelukkig viel de bal op het laatst wel goed en gingen we met de drie punten weer naar huis. Geheel verdiend was het niet, maar het is ongetwijfeld een goed teken dat we deze potjes ook winnen.

Het einde van de eerste periode nadert, jullie staan er goed voor. Hoe gaan jullie hiermee om?

Wanneer je iets kunt winnen, moet je daar vol voor gaan en dat is hoe wij er op dit moment mee omgaan. Wij spelen sowieso elke wedstrijd om te winnen en dat zal de komende weken dus ook het geval zijn. Na de komende twee wedstrijden zullen we eens kijken waar we staan. Misschien winnen we de periode, misschien grijpen we er net naast, maar zoals we nu zijn begonnen is in ieder geval een goede stap in de richting van handhaving.

Wat zijn in jouw ogen de grote verschillen tussen de tweede en derde klasse en hoe zie jij dat terug als keeper zijnde?

Individueel zijn de tegenstanders beter. Ze zijn fysiek sterker en alles gaat gewoon net even sneller. Als keeper merk je vooral dat er meer doelgevaarlijke spelers op het veld staan. In de derde klasse liep er nog wel eens een buitenspeler in het veld die er niet zo veel van kon. In deze competitie zijn er simpelweg geen spelers die je wel even vrij kunt laten staan. Dan word je afgestraft.

Welke aspecten zijn in jouw ogen van belang om de uitstekende start door te trekken naar de rest van het seizoen?

Keihard blijven werken en vooral ook fit blijven. We hebben nu laten zijn dat we voetballend mee kunnen en als we dan de motivatie en de wil om te winnen vast kunnen houden, denk ik dat we deze vorm lang vast kunnen houden. Zeker wanneer iedereen fit blijft.

Aankomende zondag een kraker tegen SDOUC uit Ulft op het programma, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik heb gehoord dat SDOUC een goede ploeg heeft en dat ze proberen te voetballen. Hetzelfde geldt voor ons. Het wordt wel interessant om te zien hoe Ulft met ons veld omgaat. Hoewel het nog goed bespeelbaar is, is het natuurlijk geen kunstgras zoals ze dat bij SDOUC hebben. Ik verwacht van beide kanten veel aanvallend voetbal en een hoog tempo. Mocht dat zo zijn dan krijgen we een mooie pot voetbal en gesteund door onze supporters houden wij dan ongetwijfeld de punten in eigen huis.