Vrijdag 31 maart – Na een week waarin punten verloren zijn aan AZC ontvangt Vorden a.s. zondag tegenstander Rheden onder leiding van Peter Jansen.  Is Vorden in staat om weer drie punten in huis te houden ?  Aanvaller Ate Barendsen blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen AZC beleefd? Was de uitslag volgens jou terecht? Is de uitslag hard aangekomen binnen het team?

Over deze wedstrijd was natuurlijk veel te doen en je kijkt er dan ook na uit om te mogen voetballen. Het was mooi weer en er stond veel publiek aan de kant. Dan is het helemaal vervelend als je dan zo vroeg in de wedstrijd al met 3-0 achter komt te staan. In de rust steek je de koppen bij elkaar om nog een keer alles te geven maar dat is mentaal lastig als je 3-0 achter staat. Als je de hele wedstrijd bekijkt speelde we goed maar heeft AZC verdiend gewonnen.

Hoe bevalt het je als inmiddels vaste kracht in het eerste elftal?

Vorig seizoen was het lastig omdat ik het seizoen begon met een knie blessure en dat langer duurde dan verwacht. Op het begin was het wennen aan het verschil in niveau tussen de A1 en de 2e klasse. Dit seizoen gaat het persoonlijk beter dan ik had verwacht. Ik wil met Vorden het maximale eruit halen want in deze groep zit nog veel potentie.

Aankomend weekend spelen we thuis tegen Rheden. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Uit bij Rheden hebben wij met 0-2 gewonnen. We hebben die wedstrijd goed gespeeld en weinig kansen weggeven. Zelf kom je deze wedstrijd vroeg op voorsprong en maak je halverwege de 2e helft de beslissende 0-2

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

We moeten zorgen dat we zondag de wedstrijd van Spero in ons achterhoofd houden. Toen speelde we een zeer goede wedstrijd en werd er ook veel gevoetbald in plaats van lange ballen. We moeten Rheden zeker niet onderschatten aankomende zondag. Zij hebben afgelopen zondag een knappe prestatie neergezet door met 4-1 te winnen van Varsseveld. Kortom hoop ik dat wij zondag de punten gewoon in Vorden houden!