Vrijdag 22 april – Na een weekend vrij geweest te zijn geweest staat aankomende zondag de wedstrijd tegen Quick 1888 uit Nijmegen op het programma. Lukt het Vorden om punten los te peuteren van de koploper in 2I? Aanvaller Daan Horstman blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen Leones beleefd?

Het eerste kwartier tegen Leones was volledig voor ons en drukten wij Leones terug op eigen helft. We hadden veel balbezit en hadden soms mogelijkheden tot goede aanvallen, maar alleen was het een wedstrijd van de foute keuzes en waren we constant onzuiver tijdens de eindpass. Na een minuut of 20 kwam Leones beter in de wedstrijd en gingen druk vooruit zetten. Meteen naar rust hadden we nog een paar kansjes, maar waren net zoals in de eerste helft erg slordig in de passing. Bas Abbink had nog een keer een goede kans om de 0-1 te maken, maar deze bal ging er helaas niet in. Op het laatst redt Bas Kortstee ons nog doormiddel van een kopbal die hij van de lijn wegkopt waardoor het uiteindelijk 0-0 blijft. Al met al denk ik dat het een terechte uitslag was.

Aankomend weekend spelen we tegen de koploper Quick 1888. Wat weet jij nog van de uitwedstrijd?

De uitwedstrijd tegen Quick1888 lieten wij zien dat we zeker in de tweede klas thuishoren, want tegen de koploper gaven we weinig tot niets weg en creëerde zelf ook een aantal goede kansen. Helaas scoorde zei de 1-0 op een moment waar wij niet goed stonden. Voetballend zijn ze denk ik samen met BVC wel één van de betere ploegen in de tweede klas en draaien ze niet voor niets bovenin mee en spelen zij om het kampioenschap.

De laatste wedstrijden worden nog erg belangrijk gezien er onderin nog alles kan gebeuren. Wat is het doel van Vorden?

Met nog vier wedstrijden te gaan zullen wij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat we ons zo snel mogelijk veilig spelen om nacompetitie te ontlopen. Ons doel is nog precies hetzelfde als voorafgaand van het seizoen en dat is handhaving in de tweede klas.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Het gaat zeker een mooie wedstrijd worden zondag met veel strijd van onze kant en wij zullen er vol opklappen en er alles aan doen om de drie punten in Vorden te houden.