stefan egginkVrijdag 1 mei 2015 – Aankomende zondag staat alweer de laatste thuiswedstrijd en tevens derby tegen Pax uit Hengelo op het programma voor Vorden 1. Een kans om dit seizoen nog een prijs te pakken. Verdediger Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Afgelopen week kampioen geworden in Velp. Was de 3-3 volgens jou een terechte uitslag?

Afgelopen zondag begonnen we sterk aan de wedstrijd. We speelden de eerste helft goed en creëerden veel kansen. Het enige smetje was dat het slechts 1-0 stond, waarbij een stand van 3-0 het spelbeeld beter had weergegeven. Na de rode kaart zakt het ineen en sta je plots 3-1 achter, dan lijkt het allemaal niet meer te gebeuren. Des te knapper dat we dit weer om weten te buigen en zo het benodigde puntje binnen sleepten. Natuurlijk is de steun van het publiek hierbij enorm belangrijk en daarom hebben we dit ook samen met het publiek tot in de late uurtjes gevierd.

Wat heeft volgens jou Michel Feukkink voor een betekenis binnen deze groep?

Het knappe vind ik dat Michiel bij iedereen de gevoelige snaar weet te raken. Ongeacht de opstelling weet je dat iedereen zich voor de volle 100% in zal gaan zetten. Hierbij zijn de wisselspelers geen uitzondering. Zo creëer je natuurlijk een ontzettend goed collectief, wat ik zeker één van onze sterkste punten vind.

Na een goed feestje gevierd te hebben staat er denk ik nog één belangrijke wedstrijd van het seizoen op het programma. Hoe graag wil het team a.s. zondag de wedstrijd tegen Pax winnen?

Tijdens de wedstrijden tegen Pax doet de stand er even niet toe. Een overwinning zondag zal het kampioenschap nog iets meer glans geven.

Wat kan je je nog herinneren van de eerste wedstrijd tegen Pax en wat verwacht je zondag voor een wedstrijd?

De eerste wedstrijd tegen Pax was vrij fysiek, zonder dat er veel kansen werden gecreëerd. De 1-0 viel enigszins toevallig, maar vond ik destijds niet onverdiend. Voor zondag verwacht ik een gemotiveerd Pax. Zij zullen niet tweemaal in het seizoen het onderspit willen delven. Wij gaan daarentegen ook voor de drie punten en daardoor verwacht ik een leuke open wedstrijd. Uiteindelijk pakken wij drie punten om zo te laten zien de terechte kampioen te zijn.