Zaterdag 31 maart –  Tijdens dat de kinderen paaseieren aan het zoeken zijn, treedt Vorden 1 aan tegen Orion uit Nijmegen. Pakt Vorden de eerste driepunter van 2018 of gaat Orion er met de punten vandoor? Verdediger annex middenvelder Sam Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag verloren in de derby tegen AZC, hoe heb je de wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Uiteindelijk hebben we terecht met 2-0 verloren. We lieten na ons eigen spel te spelen en gingen mee met het vechtvoetbal van AZC. Zonde, want het was een uitgelezen mogelijkheid om de concurrent echt pijn te doen.

In 2018 kennen jullie een stroeve start, waar ligt dat aan volgens jou?

Moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen. Meerdere factoren spelen een rol. Ondanks dat we goede oefenpotjes hebben kunnen voetballen, kon dit niet altijd met de vaste 15 spelers vanwege blessures, vakanties etc. Echter tegen vooral kunstgras teams met misschien meer trainingsritme hebben we het laten liggen. En vooral tegen de concurrenten onvoldoende gepresteerd. We werken er elke week hard aan om die stroeve start om te draaien, want we hebben kwaliteit genoeg in onze ploeg!

Op welke positie denk jij het meest tot je recht te komen?

Van origine speel ik natuurlijk het liefst centraal op het middenveld in de aanvallende rol. Maar denk ook dat ik de rol vanaf links de afgelopen afgelopen jaren redelijk heb ingevuld. Het is niet aan mij, de trainer beslist. Het is aan mijzelf om te laten zien dat ik erin hoor en op die manier belangrijk kan zijn voor het team.

Wat weet je nog van de uitwedstrijd tegen Orion?

We speelden een goede eerste helft en scoorden ook twee goede goals vanuit een omschakel moment. Laatste 20 minuten werden we teruggedrongen en wisten zij op iets gelukkige wijze nog gelijk te maken net voor tijd.

Aankomende zondag spelen jullie thuis tegen Orion uit Nijmegen, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Moeten gas geven, 90 minuten als een team. Uitgaan van onze eigen kwaliteiten en ondanks tegenvallende resultaten van de laatste weken toch met vertrouwen het veld opstappen en ook op die manier voetballen. Als we dat doen aanstaande zondag weet ik zeker dat de punten in Vorden blijven.