Michel Feukkink - Hoofdtrainer

Michel Feukkink – Hoofdtrainer

Zaterdag 14 mei – Aankomende maandag staat de laatste wedstrijd tegen OBW op het programma voor Vorden 1. Gaat Vorden het seizoen in stijl afsluiten en pakken ze 3 punten of heeft OBW snode plannen? Hoofdtrainer Michel Feukkink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag was het 14e gelijkspel van deze competitie een feit. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Nou, klinkt natuurlijk veel 14 keer maar als ze de gehele wedstrijd hebt bekeken dan vond ik dat wij gedurende de gehele wedstrijd de boven liggende partij waren met een aantal mogelijkheden en kansen neemt natuurlijk niet weg dat Concordia aan de einde van de wedstrijd 3 kansen kreeg waarbij wij geluk hadden het slotakkoord was voor ons met een grote kans …….dan kun je een balans opmaken dat een gelijkspel zo gek nog niet is .

Hoe kijk je terug op het eerste jaar in de tweede klasse?

Met een grote grijns op mijn gezicht en met heel veel plezier! Wie had dit gedacht dat wij ( mijn jongens ) dit zouden kunnen brengen op een niveau wat “ überhaupt “ nog nooit is gespeeld. Wie had dit gedacht dat alle tegenstanders zouden zeggen dat Vorden een moeilijk te bespelen ploeg zou zijn ! Wie had dit gedacht dat wij de minst gepasseerde ploeg zouden zijn in de tweede klasse I ( op dit moment ). Wie had dit gedacht dat wij in de middenmoot zouden eindigen! Wie had dit gedacht dat wij ons veilig zouden spelen 3 competitie wedstrijden voor het einde! Wie had dit gedacht dat wij in de laatste wedstrijd nog steeds mee doen om een periodetitel  voor promotie naar de eerste klasse!

Een prestatie van formaat wat de jongens hebben laten zien en daar kunnen wij als begeleiding maar ook de supporters en de club ongelooflijk TROTS op zijn !!!

Wat waren je doelstelling(en) met het team dit seizoen en in hoeverre zijn deze behaald?

Doelstelling vooraf…heel veel plezier maken en genieten van het niveau en natuurlijk wil je dat bekronen met lijfsbehoud. Deze doelstellingen zijn zeker gehaald we hebben plezier beleefd  we hebben genoten maar ook geleerd van onze tegenstanders . De ontwikkelingen van mijn spelers hebben weer een stapje voorwaarts gemaakt gecombineerd met een jaar ervaring in de tweede klasse. Dit alles heeft geleid tot een zekere dik verdiende lijfsbehoud!!

Nu handhaving is bewerkstelligt, mag men voorzichtig vooruitblikken. Wat zijn je verwachtingen ten aanzien van een nieuw seizoen in de tweede klasse?

We moeten eerst in stijl onze seizoen afmaken as maandag thuis tegen OBW!

Als je in een notendop de competitie gaat terughalen zullen er zeker momenten en wedstrijden zijn “van daar hadden we van moeten winnen of we hadden niet mogen verliezen of niet weer een gelijkspel” en misschien had er wel meer ingezeten maar laten we realistisch blijven. Na dit seizoen gaan we de balans opmaken en de nieuwe doelstelling bepalen maar ik wil graag altijd het hoogst haalbare. We gaan op dezelfde voet verder en tuurlijk kennen onze tegenstanders onze speelstijl maar vergeet niet die weten wij ook van onze tegenstanders!

In hoeverre denk je dat de spelersgroep intact blijft?

Nou voor ik het nu weet stopt Rik en blijft de groep voor de rest bij elkaar waarbij wel is gebleken dat onze buurtverenigingen nauwlettend ons in de gaten houden zo is Bas K benaderd door Longa 30 en Bas heeft te kennen gegeven dat hij bij Vorden blijft en waar wij als Vordenaren ontzettend bij mee zijn !

Aankomende maandag staat de laatste wedstrijd van dit seizoen tegen OBW op het programma. Wat weet je nog van de uitwedstrijd en wat zijn je verwachtingen van aankomende wedstrijd?

De uitwedstrijd was niet onze beste wedstrijd maar door een voetdoelpunt van Stefan Eggink namen we een punt mee. OBW is een ploeg wat nu in een lastige situatie zit waar bij punten erg kostbaar zijn en zij zullen er alles aan doen om zich as maandag veilig te spelen voor de nacompetitie wedstrijden voor degradatie. Een ploeg met veel kwaliteiten en veel  individuele klasse. Wij gaan voor onze laatste kansen met betrekking tot de periode titel voor promotie naar de eerste klasse en tuurlijk zijn wij afhankelijk van Concordia W en FC Winterswijk maar zolang er nog wat te halen is gaan wij daarvoor.

KLASSE !!!!