Sam Abbink - verdediger

Sam Abbink – verdediger

Zaterdag 15 oktober – Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen OBW op het programma voor het vlaggenschip van Vorden. Kan Vorden wederom het thuisvoordeel uitdrukken in punten of pakt OBW de eerste overwinning van dit seizoen? Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag een punt gepakt tegen Spero, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Persoonlijk vond ik dat 1 van de mindere wedstrijden die we hebben gespeeld. Maar desondanks veel mogelijkheden en ruimte kregen om te voetballen en kansen te creëren, met name in de eerste helft. Hierin scoren we ook een goede goal via Ate. Maar hierin verzuimen we om de score verder op te schroeven.
Dan krijgen we 1-minuut voor de rust een zeer goedkope strafschop tegen en was de 2e-helft onder de maat.
Het is zuur dat we 2 punten verliezen, maar denk wel dat de uitslag uiteindelijk terecht was.

In hoeverre ben je tevreden met de seizoenstart?

Ik denk dat we na behoren presteren, zeker als je in oogschouw neemt dat we meerdere (langdurige) blessure gevallen hebben van onze aanvallers. We blijken ook dit jaar een lastig te kloppen ploeg. En zeker in eigen-huis staan we erg sterk. Toch denk ik dat we voetballend meer kunnen laten zien dan dat we tot-nu-toe hebben gedaan.

Wat zijn je persoonlijke doelstellingen dit seizoen?

Zoals ik hierboven heb verteld, vind ik dat we voetballend (in bal-bezit) meer kunnen bieden dan we deze seizoenstart hebben gedaan. Dus ik hoop vooral daarin een ‘steen’ te kunnen bijdragen. Tactisch staan we goed, mentaal zijn we sterk en aan inzet geen gebrek.  We gaan altijd uit van onze eigen kracht.
Wanneer we voetballend iets meer kunnen brengen kunnen er nog mooie dingen gebeuren dit seizoen.

Wat heb je meegenomen uit het eerste seizoen van de tweede klasse qua leerpunten?

We hebben vooral veel ervaring en vertrouwen opgedaan het eerste seizoen. We weten dat we van elke tegenstander kunnen winnen. Echte concrete leerpunten hebben we niet. Wel vind ik dat we heel volwassen spelen als ploeg, met veel lef. We leggen altijd veel energie in de wedstrijd. Waardoor we soms in het aanvallende deel minder kunnen brengen als team. Als we hierin meer leren doseren, kunnen we nog vaker gevaarlijker zijn voor de goal.

Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen OBW op het programma, wat verwacht je van de wedstrijd en welke uitslag voorspel je?

OBW heeft individueel wel wat ingeleverd t.o.v. voorgaande jaren. Hebben zeker geen goede start gemaakt met ‘slechts’ 4 punten. Toch blijft het een gevaarlijke ploeg, die we in de gaten moeten houden. We zullen meer moeten laten zien dan vorige week. Maar op ons eigen sportpark, voor eigen publiek moeten we voor de 3-punten gaan. Ik hoop op een doelpuntrijke middag! Eindstand 3-1.

img_9321_filtered-1