IMG_7506Vrijdag 13 november –  Met 15 punten op zak staat aankomende zondag de volgende thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander is Leones uit Beneden-Leeuwen. Leider Eddy Hiddink blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen WAVV beleefd?

Van onze kant gezien vond ik het na een moeizaam begin het een leuke wedstrijd om te zien. Kantelpunt was volgens mij het schot van Roy Böhmer dat via de bovenkant van de lat over ging. Hierna kregen wij meer grip op de wedstrijd en vond ons ook zeker de eerste helft de bovenliggende partij.
Uiteindelijk was de 0-1 uitslag in mijn ogen terecht. Puur op individuele klasse werd deze wedstrijd beslist waarbij de kanttekening geplaatst moet worden dat ik persoonlijk dit de beste ploeg vond uit 2I waartegen wij tot op heden hebben gespeeld. Een ploeg waarvan diverse spelers deel uit maken die in het verleden top – dan wel hoofdklasse hebben gespeeld.

Hoe wordt er met het verlies omgegaan in de groep?

Iedereen kon er in mijn optiek uiteindelijk vrede mee hebben. Het klinkt weliswaar vreemd, uiteraard speel je liever gelijk en nog mooier is om de wedstrijd winnend af te sluiten, maar eenieder heeft gedaan wat er van hem verwacht werd. Wij kwamen gewoon net iets tekort.

Wat is er in jouw ogen in de 2e klasse anders dan in de 3e klasse?

De handelingssnelheid ligt toch een stuk hoger dan in de 3de klas het geval is. Als speler kun je het jezelf niet veroorloven in alle rust een bal aan te nemen. Je moet direct anticiperen en vooraf een spelsituatie al op waarde in schatten. Foutjes kunnen genadeloos worden afgestraft. Eigenlijk kun je het jezelf geen moment in de wedstrijd permitteren een fase van onachtzaamheid te hebben.

Aankomend weekend spelen we tegen Leones. Weet jij iets van dit team?

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik van deze ploeg niets weet. Vind ik persoonlijk ook niet echt interessant. Uiteraard respecteren wij elke ploeg waartegen wij spelen, maar het woord ontzag komt niet voor in ons vocabulaire. Wij weten waar wij als ploeg toe in staat kunnen zijn en zullen dan ook altijd van onze eigen kracht uit blijven gaan.

Wat verwacht je van het eerste elftal dit seizoen?

Deze vraag is nu op dit moment wat makkelijker te beantwoorden dan een wedstrijd of negen terug. Onze doelstelling blijft nog steeds handhaving. Als men aan het begin van het seizoen aan een ieder de vraag had gesteld dat wij vijftien punten zouden behalen uit de eerste negen wedstrijden hadden er denk ik velen ons voor gek verklaard. En ondanks het feit dat wij er nog lang niet zijn moeten wij zeker in staat worden geacht uiteindelijk op een zesde of wellicht vijfde plaats van boven te eindigen. Waarbij je natuurlijk altijd stiekem hoopt dat er nog iets meer in zal zitten.

Dit jaar heb je een nieuwe functie binnen de technische staf. Hoe bevalt je dit?

Na vijf jaar assistent-scheidsrechter te zijn geweest heb ik puur uit persoonlijke overwegingen besloten een stapje terug te doen. Merkte ook, hoe vreemd het misschien ook klinkt, dat mijn herstelperiode wat langer ging duren na een wedstrijd. Mijn ultieme wens was toch deel te blijven uitmaken van ons eerste elftal. Het bloed kruipt toch waar…… In overleg met onze trainer is toen besloten dat ik naast Tim Vrielink zou gaan fungeren als leider. Heb hier nog geen moment spijt van gehad. Enorme voordeel vind ik is dat je nu rustig vanaf de kant het spel kunt volgen en ook veel meer ziet en mee krijgt. Als assistent-scheidsrechter ben je uitsluitend maar gefocust op de bal.

Daarnaast ben ik bijzonder blij met het feit dat Michel voor twee jaar heeft bijgetekend. Niet alleen de staf, spelers en niet te vergeten ons Bestuur maar ik denk dat ik niets teveel zeg dat een ieder die onze prachtige geel/zwarte club een warm hart toedraagt dit bijzonder zal toejuichen. Uit alle geledingen binnen de club spreekt vertrouwen uit en dan heb ik het nog niets eens over de enorme move die hij tesamen met bovengenoemde personen, de afgelopen vier jaar, teweeg heeft gebracht. In mijn optiek zit er nog bijzonder veel rek in deze jeugdige groep. Het is dan ook fantastisch dat de trainer, tesamen met zijn team, in ieder geval nog in te mogelijkheid wordt gesteld dit tot 01-07-2018 verder uit te breiden en in alle rust er aan kan werken onze spelers nog beter te maken. Niet alleen individueel maar ook als ploeg.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht van beide ploegen een enorme strijd die er beiden voor willen strijden de drie punten mee te nemen. Onze tegenstander heeft afgelopen week een prachtige overwinning behaald op Winterswijk. Eén van de betere ploegen uit de competitie vind ik persoonlijk. Hierdoor zullen zij een enorme boost hebben gekregen. Toch ben ik ervan overtuigd dat wij, als we met dezelfde strijd, passie, inzet en beleving spelen zoals de afgelopen negen wedstrijden het geval is geweest wij de drie punten in Vorden moeten kunnen houden. Wij zullen dan wel vanaf de eerste seconde sterk aan de wedstrijd moeten beginnen. Eén moment van onachtzaamheid kan dodelijk zijn. Waarbij ik vanaf deze plaats wederom aan onze trouwe supporters wil vragen als één blok achter hun club te willen blijven staan. Zij zijn van onschatbare waarde en niet meer weg te denken bij een wedstrijd van “ons” eerste elftal.