Zaterdag 4 februari 2016 – Aankomende zondag staat alweer de tweede competitiewedstrijd na de winterstop op het programma voor Vorden 1. Tegenstander is koploper Leones uit Beneden Leeuwen. Aanvaller Koen Oosterhuis blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen SDOUC beleefd?

In de eerste helft werden we eruit gecounterd door SDOUC en stond het al snel 0-2. Nadat de 0-3 werd gescoord, zijn we meer opportunistischer gaan spelen. Hierdoor scoorden we snel de aansluitingstreffer en de 3-2. Echter is het jammer dat we er niet een gelijkspel uit hebben kunnen slepen, omdat ik vind dat een gelijkspel wel terecht zou zijn geweest. De groep kan goed omgaan met deze nederlaag en zal gebrand zijn om deze zondag iets recht te zetten.

Hoe is de selectie de winterstop doorgekomen?

Door de weersomstandigheden heeft onze begeleidingsstaf ervoor gekozen om in de zaal actief te blijven. Daarnaast hebben we laatst een oefenwedstrijd gespeeld. Kortom de begeleidingsstaf heeft er alles aan gedaan om de groep zo veel mogelijk te laten voetballen.

Aankomend weekend spelen we thuis tegen koploper Leones. Wat weet jij nog van de uitwedstrijd?

De eerste wedstrijd van het seizoen hebben we goed tegen ze gevoetbald, veel gecreëerd en weinig weggegeven. Daardoor was het ook een terechte overwinning bij Leones.  Zelf vind ik het moeilijk om te zeggen of ze terecht bovenaan staan. Ze hebben de meeste punten gehaald het afgelopen jaar, maar voetballend vind ik ze gelijkwaardig aan ons.

Wat verwacht je aankomende weekend voor een wedstrijd?

Aankomende zondag verwacht ik een spannende wedstrijd, waarbij het aankomt op de duelkracht van beide teams. Wanneer we deze duels en de tweede ballen kunnen winnen, verwacht ik een 2-1 overwinning voor Vorden. Ik vermoed dat de wedstrijd wel doorgaat, omdat de velden er nu redelijk bijliggen.