Vrijdag 4 maart- Komende zondag speelt Vorden thuis tegen Hatert. Afwachten of het weer doorgaat door het wisselende weer. Allrounder Gerrit Wenneker blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen Grol beleefd? Was de uitslag volgens jou terecht?

Ondanks dat wij minder trainings- en speelminuten in de benen hadden dan Grol kwamen wij zeer gedreven en vol goede moet het veld op. Grol hadden wij dit seizoen al twee keer verslagen dus we wisten wat we moesten doen. Angst komt niet voor bij onze jonge honden uit het eerste elftal en dat bleek ook wel met de 1-0 voorsprong na de eerste 45 minuten.
De tweede helft hielden wij goed stand en dat kan ook niet anders want wij hebben een leuk keepertje die de angst voelt in de rug van een 48-jarige die staat te springen zijn plaats weer in te pikken. Elke bal moet hij dus wel pakken.  De uitslag was in mijn ogen zeer terecht.

Wat is er in jou ogen in de 2e klasse anders dan in de 3e klasse?

In mijn ogen eigenlijk niet veel, want Michel Feukkink luistert nog steeds niet naar ons (grapje)
Het tempo in de 2e klasse ligt veel hoger en je merkt dat de tegenstanders veel slimmer spelen en bij een klein foutje wordt je genadeloos afgestraft.

Wat verwacht je van het eerste elftal dit seizoen?

Handhaving en hopen dat wij misschien nog bij de eerste vijf kunnen eindigen. We hopen nog een periode te pakken, zodat we naar de eerste klasse kunnen, zodat ik dan ook een keer kan stoppen.

Dit jaar heb je een nieuwe functie binnen de technische staf.  Hoe bevalt je dit?

Inmiddels ben ik assistent-trainer, reserve keeper (als Daniel Wabeke niet kan) en nu ook grensrechter. Het bevalt mij eigenlijk wel goed. Ik kan af en toe de jongens helpen, omdat je dichter bij ze in het veld staat. Toen Eddy aangaf dat hij er mee ging stoppen heb ik aangegeven dat mij deze taak ook wel wat leek.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een spannend potje gezien wij het in Hatert ook moeilijk hadden,
maar ja wij hebben Bas Abbink,  dus 3 punten in Vorden.